arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

مرگ دختر جوان با قرص‌هاي لاغري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دختري 21 ساله به نام الويس آمي پري اهل شراپشير انگليس، بعد از مصرف 8 قرص با ترکيب DNP که ماده اي سمي و آتش زا بود و مانند مواد منفجره عمل مي کرد، جان خود را از دست داد.

به گفته پزشکان ، فقط 2 قرص کافي است که انساني را از پا در آورد در حالي که الويس 8 قرص را با هم قورت داده بود.

او بعد از اينکه احساس ناخوشي کرد خود را به بيمارستان رساند. پزشکان بعد از بررسي ها و آزمايشات مختلف به اين دختر و خانواده اش گفتند هيچ پادزهري براي اين ماده سمي که به سرعت در بدنش نفوذ مي کند و او را از درون مي سوزاند ، وجود ندارد.

مادر 51 ساله غمگين الويس در بيانيه اي به مردم هشدار داد از خريدن قرص هاي لاغري رژيمي اينترنتي پرهيز کنند.

الويس که در رشته جامعه شناسي درس مي خواند، اين قرص را با بسته اي 100 کپسول به قيمت 70 پوند به طور آنلاين خريداري کرده بود.

پليس در حال حاضر در جستجوي منبعي است که دختر ناکام اين قرصهاي سمي را خريداري کرده است.

مادر اين دختر به روزنامه ها گفت : او هرگز نمي خواست باور کند قرص هاي لاغري تا په حد مي تواند خطرناک باشد.بيشتر ما باور نداريم قرصهاي لاغري به معناي واقعي خاصيت کشندگي دارند.

پليس ارشد جنيفر متيسون بيان داشت: ما در اين مرحله بدون شک نگران فروش بيشتر اين قرصها و قربانيان بيشتر هستيم.تيم تجسس ما در تلاش است تا منبع خريد اين گونه قرص ها را از طريق اينترنت کشف کند.

او افزود: مردم مراقب باشند که از چه منابعي داروهاي مکمل رژيمي خريداري مي کنند . خريدن اين گونه مواد از منابع ناشناخته و غيرقانوني فقط مرگ را موجب مي شود. اين گونه قرص هاي اينترنتي اکثرا کشنده،تاريخ گذشته وتقلبي است.

او در ادامه بيان کرد:يک بررسي گسترده در حال پي گيري است که بفهميم الويس قرص ها را از چه منبعي خريداري کرده است .پليس از هر کدام از دوستهاي نزديک الويس که در اين مورد اطلاعاتي داردند تقاضا کرد، سريعا با پليس تماس بگيرند.

خانم متيسون اظهار داشت: ما براي تسلي خاطر خانواده الويس تمام توان خود را به کار مي گيريم تا بتوانيم عاملان پخش اين قرص هاي منفجره و کشنده را هرچه سريعتر کشف کنيم.

آژانس استاندارد مواد غذايي (FSA) گفت : ما از عموم مردم در خواست داريم که از مصرف هر گونه قرص شامل ترکيب کشنده DNP پرهيز کنند چرا که اين ماده شيميايي صنعتي است که براي بدن انسان ساخته نشده و مي تواند بينهايت خطرناک باشد.

مادر الويس گفت : من از مصرف کردن قرص ها اطلاعي نداشتم ،دخترم فقط در مورد خريدن اين قرصها از اينترنت با من صحبت کرده بود که سعي کردم او را منصرف کنم.او بيشتر از حد مجاز اين قرص هاي سمي را مصرف کرده بود .شايد فکر مي کرد اينگونه بهتر مي تواند در لاغري نتيجه بگيرد.او حتي نمي توانست حدس بزند بعد از مصرف آنها چه اتفاق وحشتناکي انتطار او را مي کشد.

وي در ادامه بيان کرد : اين داروي سمي به سرعت در تمام بدنش رسوخ کرده بود و کاري برايش نمي شد کرد.حد مجاز مصرف ، 2 قرص است در حالي که او 8 کپسول را با هم مصرف کرده بود.

زماني که حال الويس بدتر مي شد، پزشکان بيمارستان تلاش کردند تا هر کاري براي ثابت شدن علايم حياتي او انجام دهند.در حالي که نفوذ اين دارو در تمام سلول هاي بدنش باعث شده بود تا سوخت و ساز بدن او تا حد زيادي بالا برود.پزشکان تلاش کردند تا دماي بدن او را پايين بياورند اما تلاششان بي فايده بود و دختر 21 ساله بعد از اينکه از درون بدنش زنده زنده سوخت ،تنفسش ناگهان متوقف شد وجان خود ار از دست داد.

مادر الويس در شبکه اجتماعي خود نوشت : دخترم در ساعت 3 بعد از ظهر روز يکشنبه 19 آوريل 2015 جان سپرد. او عاشق زندگيش بود و هرگز قصد خود کشي نداشت.او فقط دختري ساده بود که نمي دانست مصرف قرص هاي لاغري ناشناخته تا چه حد مي تواند برايش خطرناک باشد.

DNP يک قرص لاغري معجزه آسا نيست بلکه يک ماده سمي کشنده است که ترکيب و ساختار شيميايي آن مشابه بمب TNT است و متابوليسم ( سوخت وساز) بدن را در حد انفجار افزايش مي دهد.
نظرات بینندگان