arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

اولین نمایش «کپی برابر اصل» کیارستمی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فیلم سینمایی «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی برای نخستین‌بار روز شنبه ۵ اردیبهشت در پردیس سینمایی ملت نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، پس از شروع نمایش‌های بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر با میزگرد و نمایش آثار کارگاه‌های عباس کیارستمی، فیلم سینمایی «کپی برابر اصل» به عنوان یک نمایش فوق‌العاده، ساعت ۲۱ روز شنبه ۵ اردیبهشت اولین نمایش خود در ایران را تجربه خواهد کرد.

این اثر سینمایی از روز شنبه ۵ اردیبهشت در سینماهای بخش «هنر و تجربه» و با دوبله فارسی برای علاقه‌مندان نمایش داده خواهد شد.

پیش از نمایش این فیلم در پردیس ملت، عباس کیارستمی در کارگاهی به همراه پنج نفر از شاگردان خود از کشورهای مختلف، با علاقه‌مندان درباره مباحث سینمایی گفت‌وگو می‌کند.

همچنین آیین افتتاحیه بخش‌ بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر فردا (شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه) ساعت ۱۷ در فضای باز پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، در این مراسم که قرار است به شکلی ساده اما صمیمی برگزار شود، علاوه بر ارائه گزارشی کوتاه توسط علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر،‌ گروه‌های موسیقی محلی به اجرای برنامه می‌پردازند و از میهمانان ایرانی و خارجی پذیرایی می‌شود.

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هنرمندان خارجی و ایرانی، میهمانان بازار، اهالی رسانه‌های داخلی و خارجی، صاحبان فیلم‌های بخش‌های مسابقه، مدیران فرهنگی و سینمایی و همچنین میهمانان ویژه جشنواره حضور دارند و در کنار میهمانان ایرانی جشنواره را افتتاح خواهند کرد. همچنین شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی و رسانه‌های مکتوب و مجازی ایرانی و خارجی از پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، کار خود را برای مخابره نخستین اخبار جشنواره آغاز می‌کنند.

پیش‌بینی شده است که این مراسم در کمتر از ۹۰ دقیقه برگزار شود و بلافاصله در ساعت ۱۸:۳۰، نخستین برنامه پردیس ملت یعنی نمایش و بررسی ۲۹ فیلم‌ کوتاه ساخته‌شده در کارگاه‌های‌ عباس کیارستمی در اسپانیا و کلمبیا آغاز خواهد شد.

نمایش فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از ظهر شنبه و ساعاتی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه، در سینما آزادی، خانه هنرمندان و موزه سینما آغاز می‌شود.

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر 5 تا 12 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان