arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

آیت الله وحید: سه چیز را بیاموزید؛ تحکیم عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، خدمت به خانواده های معظم شهدا را بهترین وسیله برای کسب رضای خداوند متعال دانست.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قم، این مرجع تقلید در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: خدمت شما به شهدا و خانواده های آنان بهترین کار است و ما نیز برای موفقیت شما دعا می کنیم.

وی افزود: به خانواده های شهدا سه چیز را بیاموزید و آن تحکیم عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام است که با اجر بسیار برای شما خادمان شهدا همراه است.

آیت الله وحید خراسانی بیان داشت: هر کار و فعالیتی که صورت می گیرد باید خود کار و ریشه و ثمره آن را بخوبی بشناسیم، کار شما در بنیاد شهید در راستای خدمت به شهدا و ایثارگران بهترین کار است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: رسیدگی به دل شکستگان که خواه ناخواه فقدان عزیزانشان بار سنگینی بر دلهایشان است ثواب بسیاری در پی دارد.

آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: از بهترین خدماتی که می توانید در این عرصه داشته باشید توجه به قرآن و برگزاری و تقویت برنامه های قرآنی در بین این خانواده هاست که ثواب آن هم در دفتر عمل خادمان و هم برای خانواده های شهدا ثبت و ضبط است.

وی افزود: تلاوت کلام خدا روح انسان را تلطیف می کند، چون نسیم بهاری برای زمین مرده حیات بخش است با قرائت قرآن هم گناهان محو و هم حسنه ثبت می شود و هم درجات در بهشت پاداش انسان است و این تلاوت اگر از جوانی صورت گیرد ثواب دو چندان دارد.

آیت الله وحید خراسانی تاکید کرد: اگر این جمعیت ایثارگر در کشور در برنامه ای منسجم روزانه قرآن را تلاوت و ثواب این تلاوت را به امام عصر (عج) هدیه کنند، در دنیا و آخرت با امام زمان (عج) هستند.

وی گفت: جوانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل پدرش را از دست داده و خود امروز کلام خدا را تلاوت و به امام زمانش تقدیم می کند، امام در شب قدر که دفتر تقدیر به امضا می رسد دست عنایت حضرت همواره بالای سر ایشان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز در آغاز این دیدار گفت: خادمان به شهدا امروز محضر شما رسیدند تا در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، بیانات علما و مراجع را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

سردار سید جواد هاشمی ابراز امیدواری کرد این دیدارها باعث شود از بیانات و رهنمودهای مراجع تقلید و علما در راستای خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا بهره مند شویم.
نظرات بینندگان