arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

اعمال قوانین جدید برای فروش سیگار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس برنامه ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران گفت: بنا داریم شبکه توزیع خره‌فروشی سیگار را مکانیزه کنیم که احتمالا این موضوع ظرف سه هفته آینده نهایی می‌شود.
 
علی اصغر رمزی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کار کارشناسی و دستورالعمل مرتبط با مکانیزه کردن شبکه توزیع سیگار به صورت خرده فروشی با همکاری وزارت بهداشت در دستور کار است.
 
وی افزود:‌ با جلسات مشترکی که با امور اصناف و سایر بخش‌ها برگزار می‌کنیم این دستورالعمل که مبتنی بر قوانین و ضوابط عرضه خرده فروشی سیگار است به زودی تدوین و نهایی خواهد شد و پس از آن این موضوع از طریق حوزه معاونت بازرگانی داخلی وزات صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه ها و مجامع امور صنفی منعکس می‌شود.
 
رمزی گفت:‌ به عنوان مثال قوانینی داریم که فروش سیگار به افراد زیر 18 سال را محدود یا ممنوع کرده که همه این موارد در قالب این دستورالعمل جمع بندی می‌شود و واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن خواهند بود.
 
رییس برنامه ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران در عین حال بیان کرد: در این دستورالعمل به قوانین مرتبط با عرضه سیگار به صورت نخی یا سیگارهایی که رسمی نبوده و به صورت قاچاق وارد می‌شوند نیز پرداخته شده است.
 
ارائه پروانه مخصوص به خرده فروشان سیگار
رییس برنامه ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران همچنین با بیان اینکه در حال حاضر خرده فروشی‌ها مجوز مخصوصی برای فروش دخانیات ندارند، گفت: اغب این مراکز روزنامه‌فروشی، سوپرمارکت ها یا اغذیه فروشی هستند که در تلاش هستیم پروانه‌ای خاص برای خرده فروشان سیگار تهیه و تدوین کنیم که بر این اساس فروشندگان مجزا برای خرده فروشی سیگار فعالیت خواهند کرد و وضعیت نابسامان فعلی در بخش توزیع سیگارخرده فروشی برطرف می‌شود.
 
وی همچنین مصرف دخانیات در کشور را براساس برآوردها 60 میلیارد نخ اعلام کرد و گفت: طبق آمار اعلامی ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این رقم 55 میلیارد نخ است.
نظرات بینندگان