arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

ساخت دومیلیون واحد مسکونی در ونزوئلا با کمک ایران

طرح جديد ونزوئلا براي ساخت دو ميليون واحد مسکوني موسوم به "مأموريت خانه سازي ونزوئلا" با پشتيباني اصلی ايران، روسيه و کمک کشورهای دیگر از جمله کوبا، برزيل، آرژانتين، چين، ترکيه، پرتغال و بلاروس به اجرا در مي آيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین نیوز: طرح جديد ونزوئلا براي ساخت دو ميليون واحد مسکوني موسوم به "مأموريت خانه سازي ونزوئلا" با پشتيباني اصلی ايران، روسيه و کمک کشورهای دیگر از جمله کوبا، برزيل، آرژانتين، چين، ترکيه، پرتغال و بلاروس به اجرا در مي آيد.

این خبر در حالی عنوان می شود که جمهوری اسلامی ایران فعالیت گسترده ای در بخش مسکن ونزوئلا دارد و تاکنون هزاران واحد مسکونی ساخته شده توسط شرکت های ایرانی به مردم این کشور تحویل داده شده است. بطوری که  چندی پیش شماری از مردم در یک اقدام ضربتی و با حمله شبانه  در شهر سان کارلوس در ايالت کوخه دس ونزوئلا به طور غير قانوني نهصد واحد از آپارتمان هاي ساخته شده توسط شرکت ايراني را اشغال کردند .

اين مجتمع مسکوني حدود دو هزار و چهارصد واحد آپارتمان دارد که از اواخر هفته گذشته به آن حمله و نهصد واحد از آن اشغال شده است .قرار بود این واحدها توسط وزارت مسکن ونزوئلا به افراد واجد شرایط واگذار شود.

هوگو چاوز در برنامه اي تلويزيوني طرح جديد دولت اين کشور را براي ساخت دو ميليون واحد مسکوني ظرف هفت سال آينده اعلام کردوي افزود دولت ونزوئلا بايد ساخت واحد هاي مسکوني را به علت شمار زياد افراد بي خانمان تسريع کند..

چاوز پيش از ‌شرکت در اين برنامه تلويزيوني از شهرک کاريبيا،‌ مجموعه اي مسکوني در ايالت وارگاس در شمال کاراکاس (پايتخت) که اواسط سال دو هزار و نه ساخته شد، بازديد کرد. 
نظرات بینندگان