arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

بيانات مقام معظم رهبری پس از دستگيري سران حزب توده در سال 62

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ارديبهشت سال ۱۳۶۲ سران حزب توده و تعدادي از اعضاي آن در عمليات اميرالمومنين(ع) دستگير مي‌شوند. اقدامي که امام‌امت در پيام خود، آن را «موجب سرفرازي امت اسلامي» و «اعجاب و تحير دستگاه‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي سراسر جهان» معرفي مي‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، دستگيري و محاکمه سران حزب توده چند سال پس از تسخير لانه جاسوسي آمريکا گامي محکم براي اثبات شعار «نه شرقي نه غربي» جمهوري اسلامي ايران بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي -رئيس‌جمهوري وقت- مدتي بعد در خصوص تبليغات منفي‌اي که آن روزها عليه اين عمليات انجام مي‌شد، موضع گرفتند.

بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به شرح ذيل است:
ابرقدرتها بيش از همه چيز با هيبت و ابهت خود زندگى مى‌کنند؛ اگر اين ابهت و اين هيبت در دل و چشم ملت‌ها بشکند ملت‌ها خواهند توانست به پيروزى دست بيابند. ملت ايران از اين ابهت نترسيد؛ هر روزى هم يکى از اين قدرت‌هاى بزرگ به نحوى هيبت خود را به رخ ما کشيد. بلندگوهاى تبليغاتى دست اين قدرت‌هاست، دست اين دولت‌هاست؛ هر چه مى‌خواهند مى‌گويند و صداى ما به قدر صداى آنها کشش و بُرد ندارد، امکانات تبليغاتى عالم دست آنهاست. هر اقدامى که اين ملت کرد يکى يا چند از اين قدرتها اظهار نظرى کردند و اين ملت را به نحوى محکوم کردند. آن روزى که ملت ما جاسوس‌خانه‌ى امريکائيان را - که در قلب اين کشور به جاسوسى و فساد مشغول بود - تسخير کرد و بست، بلندگوهاى تبليغاتى ما را متهم کردند که تحت تأثير سياست آن ابرقدرت ديگر قرار گرفتيم؛ حتى در داخل هم بلندگوهاى ابرقدرت امريکا اين حرف را تکرار کردند. آن روزى هم که برادران جان برکف سپاه پاسداران شبکه‌ى جاسوسى حزب خيانتکاران را برمى‌چيند باز بلندگوهاى ديگرى، تبليغات ديگرى، ما را متهم مى‌کنند که تحت تأثير ابرقدرت غرب قرار گرفتيم. هر کار سازنده‌اى، هر عمل قاطعى که انجام بگيرد يکى از قدرت‌هاى بزرگ به نحوى در آن صدمه مى‌بينند و ما را متهم مى‌کند. بگذار متهم کند، بگذار بلندگوها بگويند، بگذار کسانى هم حرف‌هاى آنها را تکرار کنند، ما به عنوان ملت و دولت راه استقلال واقعى را ادامه خواهيم داد.

سخنراني رهبر انقلاب در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها ۱۳۶۲/۰۳/۰۷
نظرات بینندگان