arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

سکوت کريمي از رضايت نيست/ نسخه محبوب‌ترين بازيکن ايران را خودشان مي‌پيچند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درحالي که علي کريمي تا امروز در مورد جدايي‌اش از کادرفني تيم ملي سکوت اختيار کرده اما به نظر عده‌اي از داخل و خارج فدراسيون بدشان نمي‌آيد دست در لانه زنبور کنند.

امروز در فدراسيون فوتبال سرانجام يک مسئله مهم ثابت شد و اينکه کارلوس کي‌روش در فوتبال ايران و در راس تيم ملي ماندگار شد. هر چند اينکه کي‌روش ماندگار شد يک جمله کاملا تکراري در صدر اخبار فوتبال ايران در روزهاي گذشته بوده است اما اين واقعيت است که امروز بعد از جلسه با اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال اين مسئله به شکل رسمي مشخص شد.

اما صحبت هاي شهرام دبيري عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال بعد از جلسه با کي‌روش مبني بر اينکه کي‌روش در مورد جدايي مربيان ايراني توضيحاتي داد و سپس اشاره به اين شد که چرا علي کريمي از تيم ملي جدا شده مسئله ساده اي نيست که بتوان به راحتي از آن گذشت، آن هم در روزي که شب گذشته آن علي کريمي به گواه بينندگان برنامه 90 محبوب ترين بازيکن دو دهه اخير فوتبال ايران لقب گرفت.

مطرح کردن اينکه علي کريمي به دليل عدم دريافت پاداش و يا رزرو نشدن بليت ممتاز در هواپيما حاضر نشده ديگر با تيم ملي همکاري کند آن هم در روزي که او به عنوان محبوب ترين بازيکن ايران شناخته شده چندان بوي خوشي از آن به مشام نمي رسد. چه دليلي دارد قضيه اي که براي چند ماه قبل است و خود علي کريمي برخلاف رويه هميشه اش که چيزي را معمولا بي جواب نمي گذارد سکوت کرده يک عضو هيات رئيسه فدراسيون اين چنين علي کريمي را زير سوال ببرد؟

اگر ملاک قضاوت در مورد اهميت دادن به نظر مردم نظرسنجي هاي برنامه 90 باشد چطور در جايي که کي‌روش به دليل راي 80 درصدي بينندگان اين برنامه به عنوان گزينه اي که بايد در راس تيم ملي باشد شناخته مي شود مورد احترام است اما راي همين مردم در مورد فرد محبوبشان نبايد مورد احترام باشد؟

آيا مطرح کردن دلايلي سخيف براي کناره گيري از تيم ملي توسط کريمي چيزي جز خراب کردن چهره مرد شماره 8 تيم ملي و پرسپوليس نيست؟ آنهايي که علي کريمي را مي شناسند به خوبي از ميزان درآمد و مکفي بودن وضعيت مالي وي باخبرند و اين يک مسئله بديهي است که کريمي هيچگاه به خاطر پاداش نگرفتن نمي توانسته از تيم ملي خود را دور کند چه بسا که اين علي کريمي بوده که در اردوي آفريقاي جنوبي با تماس خود با هدايتي از او خواسته تا پاداش بازيکنان تيم ملي را پرداخت کند.

 آيا علي کريمي واقعا نياز به اين پاداش داشته که به خاطر نگرفتن آن حاضر باشد پشت به تيم ملي کند؟ آيا علي کريمي که به طور کلي از سفر با هواپيما مي ترسد اين قدر سفر نرفته است که به دليل نداشتن بليت هواپيما آن هم از نوع ممتازش تيم ملي را کنار بزند؟

مسئله مهم‌تر اين است که درست بعد از صحبت هاي شهرام دبيري که مدعي است اين دلايل از سوي کي روش در جلسه امروز مطرح شده علي کفاشيان کاملا برعکس صحبت مي کند و مي گويد شان کريمي بالاتر از آن است که بخواهد به خاطر مسائل مالي از تيم ملي برود و البته صد افسوس براي رئيس فدراسيون فوتبال که تاکيد مي کند هنوز نمي داند چرا کريمي از تيم ملي جدا شده و در ادامه صحبتش مي گويد کي روش هم نمي داند. اگر کي روش نمي داند چرا کريمي از جمع همکاران او جدا شده چرا در صحبت هاي دبيري حرف هاي ديگري مطرح مي شود؟

اگر کي روش واقعا به چنين حرف هايي اعتقاد دارد چرا هيچ گاه خودش در مورد کريمي اظهار نظر رسمي نکرده است تا اين بار خود کريمي در مقام پاسخ برآيد و ما اين روزها کريمي را تحسين مي کنيم که سکوت هر چند از سر نارضايتي اختيار کرده و حاضر نيست بابت دلايل واهي و سخيفي که بابت جدايي او آورده مي شود پاسخي به آنها دهد. علي کريمي خود از جنس فوتبال است و به خوبي مي داند حاشيه چيست و به حاشيه رفتن يعني چه.

نکته ديگر اينکه آيا مگر علي کريمي در صعود تيم ملي به جام جهاني نقشي داشته که دنبال پاداش باشد؟ آيا علي کريمي در اين مدت اعتراضي کرده است؟ علي کريمي روزي که به واسطه برخي دوستان کاپيتاني تيم ملي را از دست داد حاضر نشد جو تيم ملي را بهم بريزد و سکوت پيشه کرد پس مشخص است که چنين فردي در مورد دلايل جدايي اش از کادرفني تيم ملي هم حاضر نيست به همين راحتي لب باز کند اما اينکه برخي از داخل و خارج فدراسيون سعي دارند کريمي را قلقک دهند آيا در صورتي که کريمي لب باز کند مي توانند تبعات آن را جمع کنند؟
منبع: فارس
نظرات بینندگان