arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرداخت بخشي از معوقات فرهنگيان در هفته معلم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني آموزش و پرورش با بيان اينکه بخشي از معوقات فرهنگيان در هفته معلم پرداخت مي‌شود، گفت:‌ هنوز ساز و کار اساسي و محتوا براي آزمون استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش پيش‌بيني نشده است.

خسرو نظري رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش بر مبناي قول شفاهي که از معاون اول رئيس جمهور گرفت 5 هزار نفر را در آموزش و پرورش جذب خواهد کرد.

وي ادامه داد: هنوز مجوزي به صورت عملي در اختيار آموزش و پرورش قرار نگرفته است اما در صورت دريافت مجوز فعاليت آغاز مي‌شود آموزش و پرورش نيز در حال طراحي آزمون است.

نظري افزود:‌ افراد پس از برگزاري آزمون، از مهر امسال به مدت 2 ترم تحصيلي در دانشگاه فرهنگيان تحصيل خواهند کرد و بعد از آزمون جامع و در صورت احراز صلاحيت و کسب استانداردهاي لازم وارد آموزش و پرورش مي‌شوند.

ممکن است برخي از معوقات فرهنگيان به پايان خرداد ماه برسد

رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص معوقات فرهنگيان افزود:‌ تا آنجايي که اطلاع دارم با حمايت دولت و مساعدت‌هايي که انجام شده است، تعدادي از معوقات فرهنگيان مانند حق‌الزحمه امتحانات و معوقات بازنشستگي پرداخت مي‌شود اما ممکن است برخي از معوقات به پايان خرداد ماه برسد.

وي در خصوص طرح رتبه‌بندي معلمان نيز گفت: اين طرح بر اساس مطالبات اسناد بالادستي و براي توسعه انگيزش معلم اجرا مي‌شود از سوي دولت 1350 ميليارد تومان براي 6 ماهه دوم امسال و 3500 ميليارد تومان نيز براي سال 95، در جهت اجراي آن پيش‌بيني شده است.

نظري با تاکيد براينکه طرح رتبه‌بندي معلمان از مهر امسال اجرا خواهد شد، تصريح کرد:‌ عزم وزاتخانه براي عملياتي کردن رتبه‌بندي معلمان، جدي است.

اجراي آزمايشي طرح تبلت دانش‌آموزي از مهر امسال

رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازي مدارس اظهار داشت: بحث هوشمندسازي هيچوقت متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه دارد.

وي به اجراي آزمايشي طرح تبلت دانش‌آموزي اشاره کرد و گفت: اين طرح از مهر امسال در تمام استان‌ها شامل يک مدرسه در هر مقطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم اجرا مي‌شود.

نظري تصريح کرد: در مورد مارک، سايز و نوع تبلت هنوز تصميم‌گيري نهايي نشده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان