arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹
تاره هاي جوان آژاکس آمستردام

سوپراستار سينما نيستم

«رافائل فان درفارت» پسر صاف و ساده اي است. جواني که مي توان به او اطمينان کرد و خيلي راحت با همه صميمي مي شود. او در مورد اين ويژگي خود مي گويد: «خوشحالم که مردم برايم علاوه بر يک بازيکن فوتبال به عنوان يک انسان ارزش قائل شوند. سعي مي کنم هميشه خيلي راحت با مردم برخورد کنم. براي اينکه والدينم به من ياد داده اند که اين گونه باشم»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«رافائل فان درفارت» پسر صاف و ساده اي است. جواني که مي توان به او اطمينان کرد و خيلي راحت با همه صميمي مي شود. او در مورد اين ويژگي خود مي گويد: «خوشحالم که مردم برايم علاوه بر يک بازيکن فوتبال به عنوان يک انسان ارزش قائل شوند. سعي مي کنم هميشه خيلي راحت با مردم برخورد کنم. براي اينکه والدينم به من ياد داده اند که اين گونه باشم»

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ رافا جزو ستاره هاي جوان آژاکس آمستردام بود و درلندن هم اکنون همين خصوصيت را پيدا کرده است. او پدري هلندي و مادري اسپانيايي داشته و همسرش «سيلوي ميس» يکي از چهره هاي تلويزيوني مشهوراست.

آنها هم مثل اسنايدر و همسرش ساليان سال زوجهاي سلطنتي فوتبال هلند بودند. همسر او بيماري سرطان را پشت سر گذاشته و رافا با خوش بيني هرچه تمام از او حمايت مي کند. «ازنظر من ازدواج دو نفر از مبارزه هاي مختلف براي زندگي ساخته شده و اکنون حال ما خوب است. من خيلي به خانواده ام افتخار مي کنم. پسر ما «داميان» درجام جهاني 2006 به دنيا آمد و من 6 هفته از خانه دور بودم. وقتي که به خانه برگشتم از اينکه او بزرگ شده بود خيلي خوشحال بودم. «سيلوي» کار خودش را دارد. او درآلمان خيلي معروف بود و حتي در خيابان که راه مي رفتيم بيشتر از من به بقيه امضا مي داد. من از موفقيت او خوشحالم» فان در فارت درگفتگو با گاتزتادلوسپرت درمورد زندگي اش بيشتر توضيح داده است.


*سبک زندگي تا چه اندازه درحرفه يک بازيکن فوتبال مؤثر و مهم است؟

**اگر به خانه برويد و راحت و خوشبخت باشيد بهتر مي توانيد فوتبال بازي کنيد.

*تو درآمستردام در هامبورگ و در مادريد طرفداران زيادي داشتي و همه از تو خوششان مي آمد. اکنون در لندن هم همين طوراست. راز اين موفقيت چيست؟

**من سعي مي کنم مثل يک آدم عادي رفتار کنم. در خانه تلويزيون مي بينم و بعضي وقتها تنيس بازي مي کنم. خيلي از ميهماني رفتن خوشم نمي آيد. من يک بازيکن فوتبال هستم. ستاره سينما نيستم.

*ولي تو و همسرت هميشه روي جلد نشريات هستيد.

**سعي مي کنم خيلي مسائل مربوط به زندگي خصوصي و حضور در عموم را از هم تفکيک کنم. ازاينکه همسرم خيلي معروف است خوشحالم، ولي ما سعي مي کنيم زندگي عادي داشته باشيم.

*تو مادري اسپانيايي داري و خودت عاشق اسپانيا هستي. ترک کردن مادريد خيلي سخت بود؟
**مادريد شهري عالي است و باشگاه رئال هم جزو قدرتمندترين باشگاه هاي دنياست. ولي هر ازگاهي بايد در زندگي انتخاب کرد و البته محيط مادريد خيلي ساده نيست. ما آنجا زياد بوديم. من، وسلي و روبن اصلاً فرصتي براي بازي کردن پيدا نمي کرديم.
*گويا اسنايدر اکنون از مادريد متنفرشده است.

**اما من از هيچ کس متنفر نيستم. آنها به من پول دادند و فرصت مشهور شدن در اختيارم قرار دادند و توانستم در بازيهاي بزرگ حضور داشته باشم. من هميشه مديون مادريد هستم.

* درلندن از نظر فوتبالي دوباره زنده شدي. اين يک زندگي دوباره است؟

**يک شروع دوباره است. ليگ برتر خيلي با لاليگا تفاوت دارد. آنجا رئال و بارسا هستند و اينجا تيمهاي بيشتري براي قهرماني نبرد دارند.

*تاتنهام به حدي قدرتمند است که بخواهد قهرمان جزيره شود؟

**تاتنهام تيمي است که خوب فوتبال بازي مي کند و بازيکنان بزرگ زيادي دارد. اگرچند سال کنارهم بازي کنيم مي توانيم تيم بزرگي شويم.

*در ليگ قهرمانان بين ميلان و تاتنهام کدام تيم صعود مي کند؟

**در خانه از شانس بيشتري برخورداريم. به گمانم همه از بازي در «وايت هارت لين» مي ترسند.

*به نظر تو بيل براي بازي درليگ ايتاليا آماده است؟

**بيل براي بازي درهمه جا آماده است، براي اينکه تواناييهاي زيادي دارد، ولي تصور نمي کنم تاتنهام بخواهد او را بفروشد.

*توکه در همه ليگهاي بزرگ بوده اي به نظرت پيش از کناره گيري از فوتبال به ليگ ايتاليا مي روي؟

**معلوم نيست. پيش از کناره گيري اتفاقهاي زيادي ممکن است رخ دهد؛ ولي من در لندن راحتم و اميدوارم تاتنهام براي مدتي طولاني مرا نگه دارد.

*درليگ قهرمانان با ايبراهيموويچ روبه رو شدي که خيلي خوب در آژاکس از هم جدا نشديد.

**بله درگذشته مشکلاتي داشتيم. ولي باهم رشد کرديم و فقط مي توانم بگويم که زلاتان بازيکن بزرگي است.

*درمورد بازنده هاي توپ طلايي درمورد اسنايدر بگو. هنوز دوست تو است؟

**بله. من و او هميشه در تيم ملي با هم هستيم و باهم در تماسيم. وسلي مثل چابي و اينيستا شايسته توپ طلايي بود، ولي مسي از يک سياره ديگر است و به نظر من توپ طلايي حقش بود.

*توآخرين شخصي بودي که مأمور مهار اينيستا بود. آن گل در فينال جام جهاني کابوس بود؟

**(باخنده) جدي؟ من بودم؟ صرف نظر ازشوخي بايد بگويم بدشانس بوديم. اما بازي درفينال برايم يک آرزو بود.

*تصور مي کني فرصت دوباره اي به دست بياوري؟

** ترديد ندارم. هلند تيم جواني است و ما هنوز دوره زيبايي پيش روداريم. اروپا هنوز براي ما قابل فتح است.

*خودت را ده سال بعد درچه شرايطي مي بيني؟
**روي مبل روبه روي تلويزيون. اگرچه دوست دارم در زمين باشم، ولي تماشاي فوتبال از دور خيلي راحت تر است.
نظرات بینندگان