arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش در ایتالیا ابراز وجود کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرفداران گروه تروریستی داعش تصاویری را که ادعا می‌شود در شهرهای ایتالیا از جمله رم گرفته شده به همراه پیام‌های تهدید آمیز منتشر کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از اینسایدر، این تصاویر که صحت واعتبارشان را نمی‌توان کاملا تایید کرد، خودروهای پلیس، مکان‌های عمومی و علامت‌هایی را در کنار برگه‌ای که مقابل یک دوربین گذاشته شده، نشان می‌دهد. بر روی این برگه لوگوی داعش، هشتگ "داعش در رم" و پیامی به زبان ایتالیایی مبنی بر اینکه "ما در خیابان‌های شما هستیم" نقش بسته است.

با توجه به پس زمینه این تصاویر، بیشتر آن‌ها در رم گرفته نشده‌اند بلکه اکثر این عکس‌ها در میلان گرفته شده‌اند. کلیسای جامع میلان در یکی از این عکس‌ها و نمایشگاه "اکسپو میلان 2015" در چندین عکس‌ نمایان است.

این در حالی است که یکی از تصاویر ظاهرا کلوزیوم در رم را نشان می‌دهد.

این‌ها نخستین پیام‌های تهدید آمیزی نیستند که درتوییتر مشاهده شده‌اند. پیشتر تصاویری منتشر شد که تابلوهای کنار جاده‌ای مربوط به میلان، ونیز و همچنین یک ایستگاه قطار را نشان می‌داد. تمامی آن‌ها یادداشت‌های مشابهی به زبان عربی و لوگوی داعش را در برداشتند.

این در حالی است که برخی کاربران توییتر در ایتالیا از مردم خواستند برای اثبات جعلی بودن این پیام‌ها به خیابان‌ها بیایند.

داعش ماه‌هاست که ایتالیا را تهدید کرده و می‌گوید، آماده است تا رم را تصرف کند. به دنبال حملات تروریستی به دفتر مجله طنز "شارلی ابدو" در پاریس، ایتالیا یک نیروی ضربت ضد تروریسم مشترک با آلبانی را با هدف آموزش افسران پلیس در برابر حملات احتمالی ایجاد کرد.
نظرات بینندگان