arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۸۹

طوفان اصغر فرهادی در جشنواره برلین

فیلم تازه ی اصغر فرهادی 3 جایزه مهم جشنواره برلین را برد. جایزه بهترین فیلم، جشنواره برلین به فیلم "جدایی نادر از سیمین" اثر تازه ی اصغر فرهادی رسید و او موفق به کسب جایزه ی خرس طلایی از جشنواره ی معتبر برلین شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم تازه ی اصغر فرهادی 3 جایزه مهم جشنواره برلین را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری انتخاب، جایزه بهترین فیلم،  جشنواره برلین به فیلم "جدایی نادر از سیمین" اثر تازه ی اصغر فرهادی رسید و او موفق به کسب جایزه ی خرس طلایی از جشنواره ی معتبر برلین شد.

همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به گروه بازیگران زن «جدایی نادر از سیمین» شامل لیلا حاتمی، ساره بیات و سارینا فرهادی و جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد نیز به گروه بازیگران مرد فیلم شامل پیمان معادی و شهاب حسینی رسید تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جشنواره برلین رقم بخورد.

«جدایی نادر از سیمین» بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده و درباره یک زوج در آستانه جدایی است که نگه‌داری فرزندشان برای آنها مشکلاتی به وجود می‌آورد. فرهادی سال 2009 با فیلم «درباره الی» برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردان از جشنواره برلین شد.

«جدایی نادر از سیمین» همچنین روز شنبه پیش از مراسم اختتامیه جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه به انتخاب هیئت داوران کلیسای جهانی را دریافت کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
5
با توجه به انتخاب فیلم جرم از طرف هیئت داوران به اصطلاح عادل فیلم فجر احتمالا اگه این فیلم تو این جشنواره شرکت میکردن سونامی به راه مینداختن
درود بر اصغر فرهادی و درود بر مسعود فراستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
1
درود بر مسعود فراستی
نظرات بینندگان