arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

دیدار احمدی نژاد و وزیر خارجه آلمان + متن سخنان رد و بدل شده

جهان نیازمند سیستم و نظام جدیدی است که ایران و آلمان می‌توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر احمدی‌نژاد و وزیر خارجه آلمان با اشاره به لزوم بازنگری در سیستم حاکم بر مدیریت جهانی و اینکه سازمان ملل و شورای امنیت پاسخگوی نیازهای ملت‌ها نیست خواستار اصلاح نظام حاکم بر جهان براساس مشارکت همگانی شدند.

به گزارش خبرنگار انتخاب؛ محمود احمدی‌نژاد در دیدار کیدووستروله وزیر خارجه آلمان با اشاره به اینکه زمینه‌ها و شرایط مناسبی برای همکاری‌های مشترک دو کشور وجود دارد، گفت: احترام به استقلال ملت‌ها و همکاری براساس احترام و عدالت اصولی است که همه از جمله ایران و آلمان می‌توانند بر اساس آن با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نظام حاکم بر جهان نمی‌تواند ادامه پیدا کند و چشم انداز روشنی هم برای بهبود شرایط جهانی با این سیستم وجود ندارد، گفت: جهان نیازمند سیستم و نظام جدیدی است که ایران و آلمان می‌توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که جهان در حال تغییر و تحول است و اندیشه سرمایه‌داری همانند مارکسیسم به دنبال پیوستن به کتابخانه‌ها است، جهان در جستجوی نظم جدیدی است که دو کشور با همکاری یکدیگر می‌توانند در روند اصلاح درست این تحولات و ایجاد نظام جدید جهانی با یکدیگر مشارکت کنند.

احمدی‌نژاد افزود: جمهوری اسلامی ایران از گفتگو و مذاکره با دولت ها و ملت‌هایی که بخواهند در چارچوب عدالت و احترام درباره موضوعات جهانی همکاری داشته باشد، استقبال می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نظام موجود در جهان نمی‌تواند به نیازهای بشریت پاسخگو باشد، اظهار داشت:‌ جهان نیازمند نظم پایدار و انسانی است و نظم پایدار زمانی بوجود می‌آید که همه کشورها در آن مشارکت داشته باشند.

احمدی‌نژاد گفت: نظامات حاکم بر دنیا تبعیض‌آلود و ناعادلانه هستند، اینکه در شورای امنیت سازمان ملل عده‌ای برای خود حق وتو قائل هستند، آشکارا بی‌احترامی به حقوق ملت‌هاست چنین سیستمی نه تنها نمی‌تواند دنیا را اداره کند و بلکه نمی‌تواند، ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران و آلمان به خاطر گذشته تاریخی و ویژگی‌های مشترک می‌توانند همکاران خوبی برای طراحی نظم جدید جهانی باشند و انتظار این است که آلمان در کنار دولت‌ها و ملت‌های مستقل قرار بگیرد. رییس‌جمهور با بیان اینکه راه‌حل همه مشکلات گفت‌وگو بر اساس منطق و عدالت است گفت: باید روند گفتگو و مذاکرات باعث تقویت دوستی شود و اگر منجر به افزایش دشمنی شود، فایده‌ای نخواهد داشت.

دکتر احمدی‌نژاد و وزیر خارجه آلمان همچنین در این دیدار مهم‌ترین تحولات منطقه و موضوع افغانستان را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داده و بر ضرورت همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تاکید کردند.

کیدووستروله وزیر خارجه آلمان نیز با اشاره به روابط دیرینه دو ملت ایران و آلمان گفت: آلمان به دنبال راهکارهایی برای ارتقای مناسبات دو جانبه و همکاری مشترک دو کشور در مورد مسایل بین‌المللی است.

کیدووستروله گفت: آلمان به این باور رسیده است که برخورد و مجادله راه حل رفع مشکلات نیست بلکه برای رفع آنها باید همکاری و گفتگو در پیش گرفت از این رو برای حل مسایل جهانی همکاری‌های بین‌المللی ضروری است و بر این باور هستیم که هیچ مشکلی نیست که در مذاکره و گفتگو قابل حل نباشد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش خواستار تغییر در سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان است از اینکه مناطقی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا حضور کمرنگی در سازمان ملل دارند انتقاد کرده و بر ضرورت مشارکت همه کشورها در آن تاکید کرد. وی تصریح کرد: آلمان معتقد است کشورها باید به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و احترام متقابل پایه و بنیان اصلی نظام جهانی است.

وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: مشکلات جهانی را تنها می‌توان با مشارکت همگانی حل و فصل کرد.

وی گفت: ایران و آلمان از جایگاه ویژه و مؤثری برخوردار هستند و آلمان به دنبال ارتقای همکاری‌های فی‌مابین با جمهوری اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
0
0
این همون همجنس بازه هست؟
kiamand
|
GERMANY
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
0
basalam
adam e nafahm in agha wazire kharje alaman, . beto che ke in agha to khonash che ... mikhore. khoda je aghli be shoma bede wa je kami ham yarane be ma
نظرات بینندگان