arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرنگار مشهور آمریکایی:

عربستان تهدید واقعی است نه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار ارشد شبکه "فاکس نیوز" آمریکا تأکید کرد که عربستان سعودی بزرگترین تهدید برای این کشور است و نه ایران، زیرا عربستان از گروههایی مانند القاعده، داعش، بوکوحرام و النصره حمایت می‌کند.

به گزارش العالم، "جرالدو ریورا" که به عنوان کارشناس، مهمان یکی از برنامه‌های شبکه فاکس نیوز تحت عنوان "تهدید ایرانی‌ها" بود، در پاسخ به ادعاهای مجری این برنامه علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "حمایت از تروریسم" و "تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای" گفت: شما از پاکستان هسته‌ای و هند هسته‌ای نمی ترسید، چرا؟

مجری در پاسخ مدعی شد: مسایل زیادی وجود دارد اما باید گفت که هند و پاکستان کشورهایی با ارزشهای غربی هستند و به گونه غربی شده اند. پاکستان به طور فزاینده در حال حرکت به سمت ارزش های غربی است. ایران با این حال قصد نابود کردن غرب و اسراییل را دارد و از آمریکا متنفر است.

ریورا در پاسخ به ادعاهای مجری فاکس نیوز گفت: آنچه شما تکرار کردید تنها تبلیغات پوچی بود که عربستان سعودی به خورد شما داده است. درحالیکه واقعیت این است که عربستان سعودی تامین کننده منابع مالی همه گروههای شرور و تروریسم در جهان است.

خبرنگار ارشد فاکس نیوز با اشاره به چندین حادثه تروریستی مانند حمله به سفارتهای آمریکا در آفریقا و حادثه ناو "یو اس اس کول" و حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱ ، تأکید کرد که پانزده تن از عاملان حمله ۱۱ سپتامبر تبعه عربستان سعودی بودند، و همه عوامل حملات تروریستی دیگر نیز توسط همین کشور حمایت شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های افراطی و تروریستی مانند الشباب، النصره، القاعده ، داعش ، بوکوحرام از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می شوند، تأکید کرد: اینکه ادعا شود شیعیان حامیان اصلی این گروههای افراطی هستند، یک سخن بسیار پوچ و بی معنی است.

ریورا در پاسخ به اظهارات مجری که گفت عربستان سعودی یکی از متحدان آمریکا است و این کشور برای نابود کردن صدام وارد جنگ شد؛ تأکید کرد: گزارشهای اطلاعاتی آمریکا که همچنان طبقه بندی شده است، نشان می‌دهد عربستان سعودی و خانواده حاکم این کشور در حملات یازده سپتامبر دست داشته‌اند.

گروههای افراطی سنی از جمله الشباب، بوکوحرام، داعش و القاعده توسط عربستان حمایت مالی می شوند و حتی خود اسامه بن لادن یک تبعه عربستان بود. چطور ایران ناگهان تبدیل به یک تهدید موجودیتی برای آمریکا شد. ایران و گروههای شیعی هیچگاه هیچ ارتباطی با افرادی که سر اتباع آمریکا را بردیدند یا افرادی را که سوزاندند نداشتند. اینکه گفته می شود همه حملات به آمریکا از طرف ایران خط دهی و طراحی شده است کاملا پوچ و بی پایه و اساس است.
نظرات بینندگان