arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

آیت الله فاضل لنکرانی: طنزپردازی نسبت به دین، از خطراتی است که با آن مواجه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از خطراتی که امروز در جامعه به خصوص در میان دانش آموزان رواج دارد، طنزهایی است که نسبت به دین در فضای مجازی بیان می شود که باید نسبت به این هشدار توجه کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و مدیران آموزش و پروش منطقه 13 شهر تهران، یکی از دغدغه های امروز جامعه را دینداری و عمل به آن در میان دانش آموزان عنوان کرد و افزود: امروز موجودیت دین با زمان گذشته بسیار متفاوت است؛ چراکه در گذشته دین در اموری ظاهری و ابتدایی مفهوم پیدا می کرد؛ اما امروز به برکت جمهوری اسلامی، دین تولد و رشد جدیدی پیدا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در پیش از انقلاب نیاز به تلاش برای تقویت مبانی معنوی دین از جمله تهذیب نفس و ... نبود؛ اما امروز در زمانی به سر می بریم که صدها مبنای جدید و روش در مسائل معنوی در دنیا خلق شده است.

وی اظهار داشت: اگر پیش از انقلاب از دعا تا حد محدودی استفاده می کردیم؛ امروز باید به آن بیش از گذشته بها داد؛ چراکه دعا و کلمات معصومین(ع) یکی از راه های مقابله با هجمه های دشمنان است.

فاضل لنکرانی ادامه داد: امروز ما با عرفان هایی کاذب در جامعه روبرو هستیم که می توان با پررنگ کردن کلمات معصومین(ع) با آن مقابله کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: برخی از معلمین مطالبی را در کلاس ها مطرح می کنند که دانش آموز را فرسنگ ها از واقعیت دور می سازد که باید از آن پرهیز شود.

وی اعلام کرد: معلمین باید در مباحث دینی ورود کرده و توجه داشته باشند؛ چراکه دانش آموز متخصص در فیزیک که اعتقادی به خدا ندارد، بدون ارزش است.

فاضل لنکرانی اظهار داشت: ما امروز در مسائل اخلاقی با وضع مطلوبی در جامعه مواجه نیستیم که شما اساتید می توانید بسیار تاثیرگذار باشید.

وی در ادامه گفت: پیش از انقلاب در نظام آموزش و پرورش کشور مفهومی به نام تولید علم وجود نداشت یا بسیار ضعیف بوده؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، این موضوع پررنگ و روز به روز تقویت شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معلم مهمترین و موثرترین شخصیتی است که می تواند ذهن دانش آموز را خلاق کند.

فاضل لنکرانی با بیان این که با بخشنامه و آیین نامه نمی توان به ذهن انسان فعلیت و خلاقیت بخشید، اعلام کرد: حقیقت تعلیم در خلاق نمودن ذهن متعلم است؛ چراکه فکر و اندیشه در رشد و پیشرفت دانش آموزان بسیار مهم است. ک/1
نظرات بینندگان