arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

سعودی‌ها امروز ۵۰ نوبت یمن را بمباران کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده های سعودی امروز پنجشنبه بیش از ۵۰ بار شهرهای صنعا، تعز، عدن، صعده و الحدیده را هدف قرار دادند.

به گزارش تسنیم، خبرنگار شبکه خبری المیادین اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی امروز بیش از 50 بار شهرهای مختلف یمن از جمله صنعا، تعز، عدن، صعده و الحدیده را هدف بمباران‌های خود قرار دادند.

از سوی دیگر بخش شرقی فرودگاه عدن نیز از دریا هدف بمباران نیروهای سعودی قرار گرفت. این در حالی است که درگیری‌ها در بخش المعلا در شهر عدن و خور مکسر و دارسعد همچنان ادامه دارد.

همچنین دو تن از نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی در منطقه جازان نزدیک به مرزهای یمن بر اثر انفجار مین کشته شدند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های عربستان سعودی حملات خود را بر دو استان تعز و صعده متمرکز کرده‌اند.

همچنین در حملات جنگنده‌های سعودی به تعز و صعده یک کودک شهید و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر مؤسسه «ائتلاف مدنی پیگیری جنایت‌های آل سعود در یمن» در یک کنفرانس خبری تأکید کرد: 10 هزار نفر در نتیجه تجاوزات عربستان علیه یمن آواره شده‌اند و صعده نیز روزانه در معرض 30 بار حمله قرار دارد.

بر اساس این گزارش، گزارش ها حاکی از شهادت 3365 یمنی از آغاز تجاور علیه این کشور است که در این میان 435 نفر کودک و 328 نفر زن هستند.

این ائتلاف همچنین افزود که تاسیسات حیاتی یمن با هدف گرسنگی دادن به فرزندان این کشور هدف قرار گرفته شد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف مدنی پیگیری جنایت‌های آل سعود در یمن و محاصره صنعا غیر قانونی است و شورای امنیت مسئول آن است.

در عرصه سیاسی نیز احزاب سیاسی یمن که در گفت‌وگوهای ملی این کشور مشارکت دارند، تأکید کردند که تنها راه احیای روند سیاسی گفت‌وگوهای داخلی یمن است.

این احزاب تأکید کردند:کنفرانس موسوم به کنفرانس ریاض به یمنی‌ها و گفت‌وگوهای آنها ارتباطی ندارد و غیر ممکن است که ما گفت‌وگو در کشوری از کشورهایی را که در ائتلاف تجاوز علیه یمن مشارکت داشت، بپذیریم.

این احزاب همچنین تأکید کردند که هیچ کشور و هیچ طرفی در جهان حق ندارد حاکمیت یمن را نقض کند.

احزاب سیاسی یمن همچنین تصریح کردند که یکی از مهمترین اهداف تجاوز علیه یمن، کارشکنی در برابر گفت‌وگوهای تحت نظارت سازمان ملل است.

همچنین «جاسم محمد الخالدی» جانشین کاردار سفارت عربستان در پاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد اظهار داشت: عربستان همچنان خواهان همکاری پاکستان در عملیات «طوفان قاطع» است و حتی پیشنهاد این کشور مبنی بر کمک بشر دوستانه در یمن را نیز می‌پذیرد.

براساس این گزارش، عربستان پیشنهاد پاکستان مبنی بر کمک بشر دوستانه در یمن را پذیرفته و مقامات اسلام‌آباد نیز خواستار ایفا کردن نقشی برای حل بحران یمن شده است.

جانشین کاردار سفارت عربستان در پاکستان اذعان کرد: کشورهای عضو ائتلاف عربستان تاکنون به اهداف خود از شرکت در جنگ علیه یمن دست پیدا کرده‌اند.

از سوی دیگر مجامع حقوق بشری بین المللی به‌صراحت از به‌کارگیری سلاح‌های ممنوعه از سوی متجاوزان علیه ملت یمن خبر داده‌اند و به‌خلاف ادعای رسانه‌های سعودی،‌در این جنگ تا کنون بیش از 9هزار و 700 شهروند یمنی شهید و زخمی شده‌اند، ده‌ها مسجد و بیمارستان و انبار مواد غذایی و هزاران باب منزل تخریب شده‌اند و زیرساخت‌های یمن هم در این یک ماه آماج حملات جنگنده‌های سعودی قرار داشته‌اند.
نظرات بینندگان