arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

توصیه‌ آیت‌الله‌سبحانی‌ به‌ وزیر‌ ارتباطات‌ درباره‌ خط‌ قرمزها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع تقلید به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد که وزارت متبوعش خط قرمزهای جامعه دینی را رعایت کند.

به گزارش مهر، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر پنجشنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد از خط قرمزهای جامعه آنها عبور کنند. خط قرمز جامعه ما هم فرهنگ دینی است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در ارتباطات و فناوری اطلاعات باید خط قرمزهای جامعه رعایت شود.

استاد برجسته حوزه با ذکر نمونه‌هایی از سایت‌هایی که اصول مسلمات دین را انکار می‌کنند، گفت: به تازگی درباره فعالیت یک سایت، اطلاعاتی برای من آوردند که محتوای این سایت می‌گوید با دلیل و برهان نمی‌شود خدا را ثابت کرد.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این سایت‌ها را به رسمیت بشناسیم. آزادی‌ها باید در حیطه قوانین کشور باشد و سایتی که خدا را انکار می‌کند معنا ندارد وجود داشته باشد.

وی با طرح این سئوال که مگر در فرانسه و آمریکا چنین آزادی وجود دارد؟ تصریح کرد: این کشورها مسائل اینچنینی را فقط برای ما آزادی می‌دانند.

وی پیشرفت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ضروری دانست و گفت: البته باید در راستای این پیشرفت، موانع و مشکلات را شناسایی و برطرف کرد.

آیت‌الله سبحانی معتقد است که افزایش سرعت اینترنت در برخی موارد بر اثر استفاده نادرست از فضای مجازی، ذهن و روح و فرهنگ جوانان را خدشه‌دار کرده است، بنابراین تلاش کنید جلوی این آسیب‌ها را بگیرید.

در ابتدای این دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی در مورد بهره مندی از ظرفیت مراکز حوزوی قم برای تولید و نشر محتوای دینی ارائه کرد.
نظرات بینندگان