arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

کاهش بهاي نفت در آسيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا با کاهش همراه بود. اين در حالي است که پيشتر بهاي نفت در بازارهاي جهاني به سبب نخستين کاهش در ميزان ذخاير نفت خام آمريکا طي شش ماه و همچنين کاهش ارزش دلار، با افزايش همراه شده بود.

بر اساس اين گزارش، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه ژوئن 18 سنت کاهش يافت و به 59 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسيد. اين در حالي است که بهاي نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن با 18 سنت کاهش بشکه اي 66 دلار و 60 سنت معامله شد.

با اين حال، معامله نفت در بيشتر بازارهاي آسيايي به سبب تعطيلات با رکورد همراه بود.

روز پنجشنبه بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت يک دلار و پنج سنت و بهاي نفت برنت نيز 94 سنت افزايش داشتند.

ناآرامي ها در يمن، کاهش ارزش دلار و کاهش حفاري ها براي توليد طلاي سياه در آمريکا علت افزايش بهاي نفت اعلام شد.

با اين حال، بهاي نفت در بازارهاي جهاني همچنان در سطح پاييني قرار دارد و بين ماه ژوئن و ژانويه به سبب عرضه بيش از حد نفت در بازارهاي جهاني و افزايش توليد کشورها تقريبا 60 درصد کاهش داشت.

افزايش بهاي نفت در روز پنجشنبه پس از آن رخ داد که وزارت انرژي آمريکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشي اعلام کرد ميزان ذخاير نفت خام آمريکا با 500 هزار بشکه کاهش به 61 ميليون و 700 هزار بشکه رسيده است.

در حالي که اين کاهش نسبي بوده است اما نخستين کاهش در ميزان ذخاير نفت خام آمريکا از اواخر ماه نوامبر محسوب مي شود. دلالان بازارهاي نفتي کاهش ميزان ذخاير نفت خام آمريکا را نشانه اي در اين باره مي دانند که توليد کنندگان نفتي ميزان توليد را در تأسيسات کليدي نفتي آمريکا کاهش داده اند از جمله در داکوتاي شمالي.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از هنگ کنگ، با اين حال ريک اسپونر مدير امور راهبردي در موسسه سي ام سي مارکتز در سيدني در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرد:« به نظر مي رسد بازار از روند توليد نفت و کاهش ذخاير راضي است .»

او همچنين گفت:« اين احتمال وجود دارد که افزايش بهاي نفتي که شاهد آن هستيم نقطه پاياني براي بهاي نفت است. »
نظرات بینندگان