arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مقام معظم رهبری: نماز جمعه منبری است که نظیر آن وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت الله خامنه ای نماز جمعه را منبری بی نظیر دانستند و افزودند: قدر این نماز را، هم آحاد مردم، هم جوان های عزیزمان و هم آقایان ائمه‏ جمعه‏ محترم در سراسر کشور بدانند.

نماز جمعه‏ با شکوه تهران اول بار به امر امام بزرگوارمان به امامت ایشان (مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی) برگزار شد. نماز جمعه هم نهاد بابرکتی شد؛ چه در تهران، چه در سایر شهرهای این کشور. به تدریج نماز جمعه در شهرهای کوچک و کوچک‏تر هم در سرتاسر کشور اسلامی در هر نقطه‏ای تبدیل شد هم به کانون معنویت و هم مقاومت.

نماز عبادی- سیاسی که تعبیری بود که آن روز ظاهرا از زبان امام بزرگوارمان صادر شد، به این معناست؛ هم مرکز عبادت است، هم مرکز آگاهی معنوی و سیاسی است که این آگاهی موجب نلغزیدن، راه کج نکردن و به زانو در نیامدن یک ملت است.

اغلب این شکست هایی که شما در صحنه سیاسی در دنیا برای ملت ها مشاهده می‏کنید، منشاء آن ناآگاهی‏هایی است که ضربه‏های خود را در جاهای گوناگونی زده است. آگاهی، یک ملت را ضد ضربه می‏کند؛ او را آماده می‏کند برای مقاومت. بنابراین اینجا، هم پایگاه معنویت است، هم پایگاه مقاومت.

قدر این نماز را، هم آحاد مردم بدانند، هم به خصوص جوان های عزیزمان بدانند، و هم آقایان ائمه‏ جمعه‏ محترم در سراسر کشور بدانند؛ آن‏ها هم قدر این نماز را بدانند؛ این یک منبری است که نظیر آن دیگر وجود ندارد. کاری کنند که جاذبه نماز جمعه، جوان ها و دل های پاکیزه و مشتاق را به این سمت بکشاند و این کانون روز به روز گرم‏تر شود.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‏های نماز جمعه‏ تهران‏ (بیست و سوم شهریور 1386)
نظرات بینندگان