arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

روزانه چند خودرو وارد محدوده زوج و فرد می­ شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: در حوزه­ ترافيك به جای پشت ميز نشینی، باید در معابر شهری حضور داشته باشیم.

به گزارش جی پلاس، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در میان تمام اهداف و مأموریت‌هایی که برای حوزه ترافیک پیش‌بینی نموده­ایم، هیچ هدف و مسئولیتی مهم‌تر از اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان نداریم و محور اصلی همه فعالیت­هایی که به این منظور برنامه‌ریزی کرده­ایم، موضوع «خط سفید» است.

وی با اعلام اینکه در کلان­شهر تهران، حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت اختصاصی در زمینه حمل و نقل بار و کالا فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: علاوه بر این، ۸۰ هزار دستگاه تاکسی، ۶۰ هزار دستگاه آژانس، ‌۱۰ هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد و اتوبوس سرویس و ده‌ها هزار دستگاه خودروی شخصی مسافربر نیز نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام می‌نمایند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با این حساب، بالغ بر ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به صورت حرفه‌ای و مستمر و عموماً در قالبی سازمان یافته، ارائه خدمات عمومی در تهران را در دو بخش بار و مسافر دنبال می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به ارتباط ساختاری و سیستمی و نیز نظارت و کنترل عملیاتی بر این نیم میلیون دستگاه خودرو که معمولاً از ابتدای صبح تا انتهای شب در سطح شهر در حال تردد هستند، موضوع اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی را نیز باید از رانندگان همین خودروها آغاز کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، تصریح کرد: حضور مؤثر و مستمر مسئولان حمل و نقل شهری در سطح مناطق و نواحی شهر، می‌تواند در درک اهمیت اضطرار و ضرورت اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی با محوریت «خط سفید» به عنوان یک اولویت درجه یک برای شهر به آن­ها کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار اصلی از اجرای کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» با محوریت «خط سفید»، این است که تمام هم و غم خود را به منظور ارتقاء و بهبود رفتارهای شهروندان در موضوع ترافیک به کار بگیریم، اضافه کرد: باید اقدامات اجرایی در زمینه ساماندهی زیرساخت‌های ترافیکی از جمله سامان‌بخشی به وضعیت خط‌کشی‌ها در بهتر شدن رفتارهای ترافیکی شهروندان اثرسنجی شده و ببنیم اقداماتمان تا چه اندازه اثربخش بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این­که در طرح «خط سفید» با هدف اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان، سه گام باید برداشته شود، اظهار کرد: قدم اول؛ اصلاح و تکمیل زیرساخت‌های ترافیکی شهر و اطلاع‌رسانی این اقدامات به شهروندان است، گام بعدی؛ آموزش و فرهنگ‌سازی در جهت بهتر شدن این رفتارها با انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است و قدم آخر؛ الزام به اِعمال جدی قانون و برخورد قانونی با تخلفات و متخلفان است که در این بخش پلیس نقش ویژه‌ای دارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه محصول نهایی این سه گام، حرکت رانندگان بین خطوط، رعایت حقوق عابران پیاده و مدیریت ترافیک تقاطع‌هاست، تصریح کرد: زندگی در قرن ۲۱، الزامات و اقتضائات خاص خود را دارد که حداقل ویژگی آن، احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در جهت اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی، اصلاح و تکمیل زیرساخت‌های ترافیکی را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر نیز این مهم را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: در بحث اقدامات اجتماعی و فرهنگی به منظور بهتر شدن رفتارهای ترافیکی، هیچ پایانی متصور نیستیم و این اقدامات به صورت مستمر و متناسب با شرایط زمانی و مکانی باید استمرار و پیوستگی داشته باشد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان