arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
رويترز :

افزايش ۵۰۰ هزار بشکه‌اي صادرات نفت ايران پس از تفاهم هسته‌اي

صادرات نفت ايران در ماه آوريل و در نتيجه انعقاد تفاهم هسته اي سوئيس ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزايش يافت و به ۱.۱۸ ميليون بشکه در روز رسيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادرات نفت ايران در ماه آوريل و در نتيجه انعقاد تفاهم هسته اي سوئيس ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزايش يافت و به ۱.۱۸ ميليون بشکه در روز رسيد.

به گزارش رويترز، پس از کاهش فروش نفت ايران در ماه گذشته، ميزان صادرات نفت اين کشور در ماه آوريل به دليل انعقاد تفاهم هسته اي سوئيس که احتمالا تا 30 ژوئن منجر به توافق جامع خواهد شد، افزايش يافته است.

ايران که زماني دومين توليد کننده بزرگ اوپک پس از عربستان بود، اميدوار است در صورت لغو تحريم ها ميزان توليد نفت خود را تا يک ميليون بشکه در روز افزايش دهد .

يک منبع آگاه که رفت و آمد تانکرهاي نفت را رصد مي کند گفت، صادرات نفت ايران در ماه آوريل حدود 500 هزار بشکه در روز افزايش يافته و به 1.18 ميليون بشکه در روز رسيده است. اين افزايش احتمالا ناشي از رشد خريد نفت هند بوده است. هند ماه گذشته هيچ نفتي از ايران نخريده بود.

اين منبع آگاه گفت: «با وجود اينکه چين اندکي واردات خود را کاهش داده، اين افزايش خريد بيشتر از سوي ژاپن و هند بوده که منجر به افزايش جزئي صادرات نفت ايران در ماه آوريل شده است.»

ماه گذشته، هند تحت فشار آمريکا خريد نفت از ايران را براي اولين بار در طي دست کم يک دهه گذشته متوقف کرد.

اين منبع افزود، بر اساس برآوردها هند، دومين مشتري بزرگ نفت ايران پس از چين، در ماه آوريل 4 محموله مجموعا به حجم 4.7 ميليون بشکه از ايران خريداري کرده است. ژاپن نيز که در ماه مارس 2 محموله از ايران خريداري کرده بود بر اساس برآوردها در ماه آوريل 3 محموله خريداري کرده است.

يک منبع تانکري ديگر گفت، صادرات نفت ايران در ماه آوريل نسبت به ماه مارس که به ميزان غيرمعمولي کاهش يافته بود، 450 هزار بشکه در روز افزايش يافته و به 1.3 ميليون بشکه در روز رسيده است.

مارک دوبوويتز، رئيس بنياد صهيونيستي دفاع از دموکراسي ها در اين باره گفت: «چهارچوب توافق شده، منجر به افزايش صادرات نفت ايران شده، زيرا خريداران از سهل گيري در مورد اعمال تحريم ها استفاده کرده اند.»
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان