arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

کواکبیان: با آن نحوه شعار دادن نمایندگان مجلس مخالف بودم/من قانون‌گذارم و با حاجي بخشي فرق دارم/رهبري محاكمه سران فتنه را مصلحت نمي‌دانند

نماينده مردم سمنان در مجلس و جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در دانشگاه شاهد مناظره کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده مردم سمنان در مجلس و جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در دانشگاه شاهد مناظره کردند.

به گزاری خبرگزاری انتخاب، در مناظره كواكبيان و ذوالنور كه در دانشگاه شاهد تهران برگزار شد، كواكبيان در واكنش به سخنان ذوالنور كه گفت، موسوي خوئيني‌ها ولايت فقيه را قبول ندارد، اظهار داشت: هر كسي مسئول حرف خودش است و اگر كسي اين حرف را زده بيخود كرده كه گفته من ولايت فقيه را قبول ندارم.

كواكبيان در ادامه و در پاسخ به سؤالاتي كه از سوي دانشجويان مطرح شد، گفت: هر كسي كه در مقابل حكم ولي فقيه باشد او را قبول ندارم و فرقي نمي‌كند كه مصداق اين موضوع چه كسي باشد.

وي در خصوص اينكه چرا همراه با ديگر نمايندگان عليه سران فتنه شعار نداد، گفت: نمايندگان در آن روز ۳ دسته شدند و عده‌اي از آنها حتي بيرون از صحن رفتند ولي كسي به آنها نگفت كه چرا بيرون رفتي.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه من با آن نحوه شعار دادن مخالف بودم، گفت: آن نوع شعار دادن مختص حاجي بخشي است، من قانون‌گذارم و با حاجي بخشي فرق دارم.

كواكبيان ادامه داد:‌ به طور مثال وقتي مي‌گويند خاتمي اعدام بايد گردد يعني اينكه حكم صادر شده و اين حكم قطعا اعدام است و بايد اجرا شود.

وي افزود: اگر خاتمي بايد اعدام شود، دستگاه قضايي اين كار را انجام خواهد داد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه رهبري محاكمه سران فتنه را مصلحت نمي‌دانند، گفت: تاكنون دستگاه قضايي چندين بار در خصوص جرم اين عده سخن گفته است.

كواكبيان در خصوص ورود سپاه و بسيج در عرصه هاي كشور اظهار داشت:‌ بسيج و سپاه حق ندارند كار حزبي كنند اما مي‌توانند كار سياسي انجام دهند.

وي همچنين در خصوص حرف و حديث‌هاي مطرح شده در خصوص شهيد صانع ژاله افزود: من مطالبي در خصوص وي در سايت‌ها خوانده‌ام ولي به هرحال اين جوان در حادثه ۲۵ بهمن از دست رفت و بنياد شهيد هم وي را شهيد مي‌داند و وي واقعا شهيد اين نظام است.

در ادامه اين مناظره ذوالنور از كواكبيان پرسيد كه به هرحال نمايندگان خواستند فتنه را محكوم كنند، پس چرا در اين حركت شركت نكرديد؟

ذوالنور ادامه داد:‌ شما نبايد بگوئيد كه رهبري مصلحت نمي‌داند سران فتنه محكوم شوند، چرا كه ايشان بارها فرمودند من مواضع‌ام همان است كه هميشه بيان مي‌كنم.

جانشين نماينده ولايت فقيه در سپاه همچنين گفت: آقاي حاجي‌بخشي چند نفر از بستگانش به شهادت رسيده است لذا نبايد گفت كه شأن ما شأن حاجي‌بخشي نيست چرا كه وي تمام وجود خود را در راه انقلاب فدا كرده است.

ذوالنور تصريح كرد: بحث عدالت يك مقوله گسترده است و طرح هدفمندي يارانه‌ها كه دولت در پي اجراي آن است ما را به عدالت نزديك‌تر مي‌كند.

وي اضافه كرد: به طور مثال اگر در دولت هاشمي و خاتمي قيمت بنزين از ۶۰ تومان به ۶۵ تومان مي‌رسيد همان مقدار تورم در جامعه بوجود مي‌آمد لذا بايد مديريت دولت در اين خصوص را تحسين كرد.

جانشين نماينده ولايت فقيه در سپاه با اشاره به نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس گفت: خبر دارم كه برخي نمايندگان گفته‌اند كه اگر هدفمندي به همين صورت پيش رود هر ليستي را كه احمدي‌نژاد تاييد كند راي خواهد آورد لذا بايد كاري كرد كه اين طرح با مشكل مواجه شود.

ذوالنور همچنين اظهار داشت:‌ در هر انتخاباتي ممكن است برخي تخلفات صورت گيرد ولي شاهد بوديم كه حتي تاج‌زاده گفت كه امكان تقلب در اين سطح گسترده كه برخي مدعي آن شدند، وجود ندارد.
برچسب ها: کواکبیان ، ذوالنور
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بنیادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
4
والله این کواکبیان هم خیلی جرات داره که با نظامی ها سرشاخ می شود.بابا تو دل شیر داری .درود می فرستم به مردانگی انسانهایی چون کواکبیان که درچنین جلساتی از مظلومان دفاع می کند.
محمد
|
Netherlands
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
تازمانی رسانه ها دراختیار یک فکر حاکم برجامعه باشد پرورش چاپلوس ریا کار ،منافق درجامعه فراوان خواهد شد آقای ذوالنور ازکجا می دانند لیست نمایندگانی که احمدی
نژادمعرفی خواهد کرد رای خواهد آورد؟ مگر اینکه آقایان علم غیب داشته باشند!
نظرات بینندگان