arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

فحشنامه ی میراث فرهنگی به خبر "غیرایرانی بودن مولانا" و پاسخ "انتخاب"

در فحش نامه ی سازمان میراث فرهنگی، "انتخاب" به عنوان اولین منتشر کننده ی خبر و سایر رسانه ی خبری، به عنوان شبه رسانه هایی ،که "بولتن تبليغاتي رسانه هاي مغرض ضد انقلاب و رسانه هاي صهيونيستي" نیست خوانده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از انتشار خبری از رییس سازمان گردشگری در مورد غیرایرانی بودن مولانا، اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي – اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي ، پاسخی که بیشتر به فحشنامه می ماند را تحت عنوان "بیانیه" ارسال کرده است.

"انتخاب" ضمن پوزش از بینندگان و مخاطبان گرانقدر به دلیل عبارات زشت و سخیف این جوابیه، صرفاً برای احترام به قانون مطبوعات و حمایت از اخلاق رسانه ای، متن کامل این جوابیه را منتشر می کند که که در پی می آید:

شماري از سايت هاي اينترنتي و برخي شبه رسانه ها در خبري كاملاً دروغ و جعلي به نقل از روزنامه معلوم الحال حريت تركيه كه گفته مي شود وابسته به محافل صهيونيستي مخالف هر گونه ارتباط دوستانه ايران و تركيه است، مدعي شده اند كه آقاي مهندس بقايي در سخنراني خود در مراسم افتتاحيه هفته ميراث فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري ايران در تركيه، مولانا را" ترك" خوانده است!!

در اين خصوص، نكات ذيل قابل ذكر است:

1- بديهي است به دنبال هر گونه موفقيت جمهوري اسلامي ايران و دولت خدمتگذار، موج تخريبي دامنه دار و ويژه اي از سوي شماري از رسانه هاي داخلي و خارجي كه نسبت به دولت غرض ورزي آشكار دارند آغاز مي شود. در اين مورد اخير نيز بلافاصله اين سناريوي تخريبي و تخطئه آميز عليه دولت به راه افتاده كه پس از موفقيت چشمگير سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در برگزاري هفته ميراث فرهنگي ايران در تركيه، اين قبيل اقدامات و واكنش ها طبيعي است.

2- هفته ميراث فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري ايران در تركيه به همت سازمان ميراث فرهنگي از روز چهارشنبه در محلي بسيار مناسب (‌روبروي مسجد ايا صوفيه ) با حضور بيش از 20 استان كشور و در فضايي به مساحت 1200 متر برگزار شد و روزانه بيش از يكصد هزار نفر بازديدكننده داشته است. بديهي است كه چنين موفقيت بزرگي به مذاق مغرضان و دشمنان داخلي و خارجي خوش نيامده و بلافاصله تبليغات و جوسازيهاي منفي خود را آغاز كرده اند.

در ادامه ی پاسخ روابط عمومی این سازمان، ضمن اشاره به نام خبرگزاری "انتخاب" به عنوان "شبه رسانه (!) ، آمده است:

 3 . در اين ميان، تأسف بار است كه برخي شبه رسانه ها و سايتهاي اينترنتي که عملاً هويتي ندارند و همواره چونان بولتن تبليغاتي رسانه هاي مغرض ضد انقلاب و رسانه هاي صهيونيستي عمل مي كنند در راستاي تخريب دولت خدمتگذار و دستاوردهاي فرهنگي چشمگير آن در وراي مرزها، به نقل مداوم و گسترده يك خبر دروغ و سراسر جعلي مي پردازند. البته كه چنين رويكردي از آن ها بعيد نيست و شبه رسانه هايي از اين نوع،‌ در واقع منبع اصلي خير خود را رسانه هاي ضد انقلاب و صهيونيستي قرار داده اند.

4- در پايان، بار ديگر دروغ ها و ادعاهاي مطرح شده، به صورت كامل تكذيب مي شود و اعلام مي گردد كه در سخنراني مزبور به صورت صريح، مولانا يك چهره ايراني معرفي شده است.

بديهي است رسانه هاي ناقل خبر اگر بويي از شرافت و صداقت و مردانگي برده اند، حداكثر تا روز سه شنبه نسبت به ارايه فابل صوتي و تصويري سخنراني مزبور اقدام مي نمايند، در غير اين صورت ميزان شرافت و مردانگي اين شبه رسانه ها بر همگان آشكار خواهد شد. اين موضوع به روزنامه حريت نيز اعلام شده و درخواست گرديده كه سند خود را در اين باره ارايه نمايند.

5- بديهي است در صورت تداوم انتشار اين دروغ هاي سراسر جعلي، سازمان، حق شكايت قضايي عليه انتشار دهندگان اين دروغ ها را براي خود محفوظ مي داند.

حسن محسني
مشاور رييس سازمان
و مديركل روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي

پاسخ "انتخاب"

ضمن عذرخواهی مجدد از کاربران فهیم "انتخاب" به دلیل انتشار جوابیه (یا بهتر بگوییم فحشنامه) سازمان میراث فرهنگی، ذکر نکاتی در این مورد ضروری به نظر می رسد:

1. منبع خبر روزنامه "حریت" است نه "انتخاب" ، لذا طبیعی است که نوک پیکان حملات این سازمان، باید متوجه این روزنامه باشد.

2. در این جوابیه "استفاده از اخبار رسانه های صهیونیست"، اقدامی زشت خوانده شده است، حال آنکه دوستان محترم آن مجموعه با نیم نگاهی به رسانه های مختلف از جمله همین رسانه های دولت "خدمتگزار" متوجه منابع کاملاً صهیونیستی این رسانه ها نیز خواهند شد، (که البته ایرادی بر آن نیست) البته خوب است دوستان سازمان مذکور بدانند، اگر قرار باشد اخبار از رسانه های غیر صهیونیستی، ترجمه شود، با توجه به اینکه عمده ی رسانه های مهم دنیا در اختیار صهیونیسم است، باید صفحات "ترجمه" در رسانه ها بسته شود!

ضمن آنکه احتمالاً سازمان محترم میراث فرهنگی، توقع ندارد یک خبرنگار یا مترجم، برای انتشار یک خبر ابتدا با سازمان محترم مذکور تماس گرفته و در مورد "صهیونیستی بودن" یا نبودنش، فرصت گرانبهای دوستان خیلی خدمتگزار را بگیرد!

3. نکته بعدی عبارات زشتی است که در فحش نامه ی سازمان محترم میراث فرهنگی آمده است؛ شبه رسانه، بولتن تبلیغاتی رسانه های ضد انقلاب و رسانه های صهیونیستی و.... تنها بخشی از این عبارات زشت و زننده است که طبعاً "انتخاب" نیز حق پیگری قضایی را بر خود محفوظ می داند.

متاسفانه، تا بوده چنین بوده که گفتار و نوشتار برخی نورسیده ها از ترس غلتیدن قدرت، به دامان رقبا، این است که "هرکه باماست خوب است و هرکه حتی مکوچ نقدی کند، برماست ، پس دشمن است و علیه ما ، حال صهیونیست و ضد انقلاب و ... نثارش کنیم که حقش است!

4. برخلاف فحاشی های روابط عمومی سازمان مذکور به "انتخاب" و سایر رسانه های منتشر کننده ی خبر، در بخش های دیگر جوابیه تا شده و جا داده، روابط عمومی محترم، اقدامات خود و سازمانش در حوزه های مختلف را چشمگیر و فوق العاده و بهترین و استثنایی خوانده که البته براساس فرهنگ نادرست تملق (بالاخص در رسازمان هایی چنین) جز این نیز انتظاری نمی رفت.

در پایان برای "مشاور رييس سازمان و مديركل روابط عمومي، امور فرهنگي و اجتماعي سازمان میراث فرهنگی" که دفاعی تمام قامت و غیراخلاقی (حتی با استفاده از کلمات زشت خطاب به منتشرکنندگان خبر! ) از جناب بقایی و سازمان مربوطه داشتند، آرزوی علو درجات سازمانی کرده که براساس همان رویه ی گفته شده، جز این انتظاری نیست!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
0
6
درود بر انتخاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
1
5
انتخاب عزیز، به نظرم در قبال چنین افراد متملقی اصلا نباید پاسخی دهی. حتی انتشار جوابیه اش هم ، اگر به خاطر رعایت اخلاق بوده، به این افراد بی خرد کمک می کند
اشرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
1
0
بیانیه تند است ولی شما هم چه از نظر اخلاقی و چه از منظر اطلاع رسانی باید فیلم آن را برای مخاطبان قرار دهید که درست برعکس آن چیز ی است که حریت ادعا کرده است.
vip
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
1
0
دوست دارم انتخاب ولشون کن دولت احمدی نژاد از اینجور چیزا داره بار اولت که نیست
نظرات بینندگان