arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

کاهش ناگهانی ذخیره نفت خام آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 همزمان با افزایش قیمت نفت خام به بالاترین حد خود در دو ماهه گذشته، انجمن نفت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخیره نفت این کشور ناگهان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز عربی، انجمن نفت آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که روز دوشنبه برای اولین بار در سال جاری میلادی ذخیره نفت آمریکا یکباره تا این حد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، کاهش ناگهانی ذخیره نفت آمریکا پس از کم شدن میزان واردات در هفته گذشته رخ داد.

در هفته منتهی به اول ماه می، ذخیره نفت خام آمریکا با کاهش یک و نیم میلیون بشکه به 483.90 میلیون بشکه رسید.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش به همین میزان را در هفته گذشته داشتند.

انجمن نفت آمریکا اعلام کرد، ذخایر نفت آمریکا در مرکز تحویل قراردادهای مدت دار واقع در کاشینگ ایالت اوکلاهاما حدود 336 هزار بشکه کاهش داشت.

بازارها منتظرند که امروز (چهارشنبه) گزارش های رسمی درباره ذخیره نفت و مشتقات آن از سوی اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا منتشر شود.

براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که عصر روز (دوشنبه) منتشر شد، قیمت سبد نفت این سازمان، متشکل از نفت خام 12 کشور، جمعه گذشته به 62.18 دلار در هر بشکه رسید که این رقم نسبت به روز پیش از آن تقریبا تغییری نداشت.

بنابه اعلام پایگاه اطلاع رسانی اوپک، قیمت نفت این سازمان پنجشنبه گذشته با رسیدن به سطح 62.21 دلار در هر بشکه، رکورد زد و بیشترین مقدار خود از 9 دسامبر 2014 را تجربه کرد.

جمعه گذشته، قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک، با 0.8 درصد کاهش به 59.63 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن، با 0.4 درصد کاهش به 66.46 دلار در هر بشکه رسید.

عامل کاهش قیمت های نفت در جمعه گذشته، افزایش صادرات نفت عراق در ماه آوریل بود. صادرات نفت عراق در ماه آوریل، رکورد 2.98 میلیون بشکه در روز آن در ماه مارس را شکست و به 3.08 میلیون بشکه در روز رسید. عراق امیدوار بود، صادرات نفتش در ماه آوریل به 3.1 میلیون بشکه در روز برسد.

به رغم کاهش قیمت های نفت در جمعه گذشته، قیمت های هفتگی و ماهانه آن افزایش پیدا کرد. قیمت نفت برنت این هفته 1.8 درصد بالا رفت و برای چهارمین هفته متوالی صعود کرد. قیمت نفت برنت در ماه آوریل 18.8 درصد افزایش پیدا کرد

قیمت نفت خام آمریکا نیز در هفته میلادی گذشته 3.5 درصد افزایش پیدا کرد و برای هفتمین هفته متوالی بالا رفت. قیمت نفت خام آمریکا در ماه آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) 25 درصد افزایش پیدا کرد که چنین افزایشی در 6 سال گذشته بی سابقه بود.
نظرات بینندگان