arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

بازگشت غول خودروسازي آلمان به آبهاي آرام

غول خودروسازي آلمان پس از جنگ قدرت تلخي که در هفته‌هاي اخير شاهد بود، اميدوار است به آبهاي آرام بازگردد و به کسب و کار ساخت خودرو متمرکز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غول خودروسازي آلمان پس از جنگ قدرت تلخي که در هفته‌هاي اخير شاهد بود، اميدوار است به آبهاي آرام بازگردد و به کسب و کار ساخت خودرو متمرکز شود.

مارتين وينترکورن، مديرعامل فولکس واگن به سهامداران در نشست سالانه اين شرکت در هانوفر گفت: چند هفته گذشته پرحادثه بود و به همين دليل خوب است که به آبهاي آرامتر بازگرديم.

وينترکورن ماه گذشته با فرديناند پيچ، رييس هيات مديره رويارو شد و اين رويارويي تلخ سرمايه گذاران را به وحشت انداخت و اداره موفقيت آميز اين خودروساز را در معرض تهديد قرار داد.

پيچ 78 ساله يکي از اعضاي خاندان قدرتمند پورشه که در فولکس واگن سهامدار است و يکي از چهره‌هاي بسيار مهم صنعت خودروي آلمان، پس از اينکه اعلام کرد با وينترکورن اختلاف جدي دارد اين صنعت را شوکه کرد.

اما کميته اجرايي هيات نظارت فولکس واگن به حمايت از وينترکورن 67 ساله پرداخت و اعلام کرد قصد دارد مدت خدمت وي را تمديد کند.

در حاليکه پيچ تلاش براي برکناري نورچشمي سابق خود را تکذيب کرد اما ناگهان کنار کشيد و در 25 آوريل از همه سمتهايي که در فولکس واگن داشت، استعفا کرد.

وينترکورن به سهامداران گفت: براي من مهم است که از پيچ، نه از طرف 600 هزار کارمند اين شرکت، بلکه شخصا تشکر کنم.

مديرعامل فولکس واگن گفت: طي پنج دهه گذشته هيچ کس همانند پيچ به عنوان يک کارآفرين، به عنوان يک مهندس و آينده نگر شجاع به شکل گيري صنعت خودرو کمک نکرده است. اين گروه و کارکنانش مرهون پيچ هستند و ما احترام فوق العاده اي براي دستاوردهاي دوران حرفه اي او قائل هستيم.

وينترکورن از تفاسير، گمانه زنيها و اظهارات اغراق آميزي که طي چند هفته اخير مطرح شد انتقاد کرد و گفت مهم است که شما به عنوان سهامداران ما بدانيد که فولکس واگن شرکت کاملا باثباتي است.

فولکس واگن براي سال جاري انتظار دارد شاهد افزايش اندک فروش و افزايش چهار درصد درآمد فروش و سود عملياتي 5.5 تا 6.5 درصد باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، به نظر مي‌رسد يکي از موضوعاتي که باعث بروز اختلاف ميان پيچ و وينترکورن شد، دشواري اين خودروساز براي کسب سهم بيشتر بازار آمريکا و اتکاي بيش از حد به بازار چين بود.

وينترکورن به سهامداران شرکت قول داد برند فولکس واگن بار ديگر به گسترش نفوذ در بازار آمريکا خواهد پرداخت.
نظرات بینندگان