arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

سودان یک پهپاد صهیونیستی را ساقط کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندهای نیروهای مسلح سودان از سرنگونی یک هواپیماهای بدون سرنشین وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش فارس، فرماندهی نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که موفق شده‌ است یک پهپاد جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی را سرنگون کند.

بنا بر گزارش شبکه المیادین، این پهپاد در منطقه «وادی سیدنا» در شمال خارطوم، پایتخت سودان سرنگون شده است.

روزنامه «الشعب» نیز با اعلام این خبر نوشت: سرهنگ «الصورامی خالد سعد» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان تاکید کرد که امروز (چهارشنبه) ورود یک پهپاد به حریم هوایی سودان رصد شد.. و با افزایش سطح آماده باش نیروهای مسلح، هواپیمای مذکور هدف قرار داده شده و سرنگون شد.

به گفته سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان،‌ مشخص که هواپیمای مذکور بدون سرنشین بوده و دو موشک را حمل کرده بود. این پهپاد وابسته به نیروی هوایی اسرائیل است.

به گزارش فارس، ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک کارخانه تولید موشک‌های دوربرد اسکاد، یک سایت ذخیره سلاح و یک کاروان در حال خروج از این تاسیسات نظامی را هدف قرار داده‌اند.

در این گزارش‌ها آمده، جنگنده‌های خارجی در پشت این حادثه بوده‌اند و این اسرائیل بوده که مسئول انجام حملات هوایی بوده است اما هنوز هیچ منبع رسمی در سودان یا خارج از سودان درباره این ماجرا اطلاعاتی منتشر نکرده است. اما شاهدان عینی به پایگاه خبری «العربیه» گفته‌اند، فکر می‌کنند این هواپیماها از اراضی اشغالی آمده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای سودانی از ضد هوایی علیه این جنگنده‌ها استفاده کرده‌اند. یک مقام سودانی به «العربی» گفت، انفجارها نتیجه حملات هوایی از «منشاء خارجی» بوده است. مقامات سودانی همچنین گفتند نمی‌دانند هدف این حمله چه بوده است. اما رسانه‌های عربی مدعی شدند هدف این حملات نابود کردن سلاح‌های منتسب به حماس بوده که ایران برای آنها ارسال کرده است.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به این گزارش واکنش نشان نداده است.
نظرات بینندگان