arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۸۹

آیت الله نوری همدانی: فتنه‌گران با تبعيت از غرب دست به آشوب زدند

آيت الله نوري همداني، غرب زدگي را يک نقص بزرگ دانست و گفت: فتنه‌گران با تبعيت از غرب در روز 25 بهمن دست به آشوب و اغتشاش زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله نوري همداني، غرب زدگي را يک نقص بزرگ دانست و گفت: فتنه‌گران با تبعيت از غرب در روز 25 بهمن دست به آشوب و اغتشاش زدند.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در ديدار با جمعي از کارکنان حفاظت هواپيمايي سپاه کشور ضمن تبريک فرارسيدن دو عيد بزرگ جهان اسلام، به جايگاه هدايت انسان‌ها اشاره کرد و افزود: نبوت و امامت دو اصل از اصول دين مي‌باشد و با پيروي از اين دو، راه رستگاري فراهم مي‌شود.

وي حکومت پيامبر اکرم‌(ص) را جهاني دانست و ادامه داد: حکومت نبي‌اکرم‌(ص) بر اساس نيت پاک و اراده آهنين الهي بنا گرديد و اين نور نه تنها هرگز خاموش نخواهد شد، بلکه روزي تمام جهان را فرا خواهد گرفت.

اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود، هفته وحدت را مد نظر قرار داد و با معرفي قرآن به عنوان محور وحدت، افزود: علت انحطاط بسياري از مسلمانان، دوري از عمل به قرآن است؛ چرا که در تمام اعصار نقطه اتحاد قلوب مسلمانان حول محور قرآن بوده است.

وي، علت عقب‌ماندگي مسلمانان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: علت عقب‌ماندگي مسلمانان عمل نکردن به معارف قرآن است، حال اين که اسلام از ابتدا پيشرفت‌هاي قابل توجه‌اي داشته است.

آيت الله نوري‌همداني در ادامه سخنان خود، بيداري مسلمانان جهان را به خاطر وجود نعمت بزرگ انقلاب اسلامي دانست و يادآور شد: امروز مسلمانان جهان بيدار شده‌اند و زير سلطه کسي قرار نمي‌گيرند و الگوي آنها در اين زمينه جمهوري اسلامي مي‌باشد.

وي با اشاره به ضرورت وحدت جهان اسلام، گفت: رمز اتحاد مسلمانان قرار گرفتن زير سايه درخت وحدت و عمل به قرآن است.

اين مرجع تقليد مسير رسيدن به عزت را مدنظر قرار داد و گفت: راه آزادي، عزت و استقلال جز از طريق جهاد ميسر نيست و امروز انقلاب‌هاي کشورهاي يمن، بحرين، الجزاير، مصر، کويت، ليبي برخواسته از اين تفکر هستند.

آيت‌الله نوري‌همداني، انقلاب اسلامي را دژ محکم و نفوذ ناپذير دانست و ادامه داد: امروز پرچمدار آزادگي آيت‌الله‌العظمي ‌خامنه‌اي است و مسلمانان تا زماني که حول محور ولايت فقيه و قرآن باشند، هرگز گزندي به آنها نمي‌رسد.

آيت‌الله نوري همداني، غرب زدگي را يک نقص بزرگ دانست و گفت: فتنه‌گران با تبعيت از غرب در روز 25 بهمن دست به آشوب و اغتشاش زدند.

نظرات بینندگان