arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

اولین مذاکرات انصارالله یمن با طرف‌های غربی برای دستیابی به آتش‌بس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مسوول یمنی عنوان داشت که از یک هفته قبل مذاکراتی میان رهبران انصارالله با طرف‌های غربی در کنار سازمان ملل در جریان است که این مذاکرات از زمان آغاز عملیات طوفان قاطع در 26 مارس گذشته در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مسوول عالی‌رتبه یمنی که نزدیک به جنبش انصارالله است، گزارش داد: این مذاکرات با میانجیگری یک شخصیت یمنی برگزار می‌شود که روابط خوبی با تمامی طرف‌ها دارد و هدف از این مذاکرات برقراری آتش‌بس است.

این منبع یمنی نام این شخصیت میانجی‌گر را ذکر نکرده و افزود: این مذاکرات همچنین با هدف دستیابی به پایگاه مذاکره‌ای میان گروه‌های یمنی است.

از سوی دیگر و پس از اینکه مسوولان عربستانی از سقوط خمپاره‌ها و موشک‌های کاتیوشا به شهر مرزی نجران در جنوب غرب عربستان خبر دادند، منابع جنبش انصارالله تاکید کردند که دست‌کم 200 تن از افراد مسلح قبایل در شمال یمن با خمپارها به این شهر حمله کردند.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از این منابع گزارش داد که درگیری‌ها میان افراد مسلح قبایل با نیروهای گارد مرزی و پلیس عربستان به وقوع پیوست.

منابع عنوان داشتند که این افراد مسلح نمی‌خواهند مدت طولانی در نجران بمانند و این حمله به منطقه یک پیامی به مسوولان عربستانی است.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان