arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

۱.۳میلیون جوان ایرانی مجرد مانده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد افراد مجرد قطعی بالای ۵۰ سال را ۱۵۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: یک میلیون و۳۰۰ هزار فرد بالای سن متعارف نیز در کشور هرگز ازدواج نکرده اند.

علی اکبر محزون در گفتگو با مهر از افزایش ازدواج بالای سن متعارف در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۲ آمار ازدواج مردان بالای سن متعارف ۳۵ سال ۹.۴ درصد بود که در سال گذشته این آمار به ۱۰.۴ افزایش پیدا کرد و همچنین ازدواج زنان بالای ۳۰ سال در سال ۹۲ ، ۱۲.۵ درصد بوده که در سال گذشته به ۱۴.۵ درصد رسیده است.

وی در مورد سن متعارف ازدواج گفت: این سن برای مردان ۲۰ تا ۳۴ سال و برای زنان ۱۵ تا ۲۹ سال است که البته این سن در حال تغییر و وتحول است.

مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال تعداد جوانان در سن ازدواج هرگز ازدواج نکرده را ۱۱ میلیون و ۲۴۰ نفر دانست و اظهار داشت: از این تعداد ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر مرد و ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر نیز زنان هستند.

وی در باره افرادی که از سن متعارف ازدواج عبور کرده اما هرگز ازدواج نکرده اندنیز گفت: تعداد این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۳۲۰ هزار نفر آنان مردان و ۹۸۰ هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند .

به گفته محزون، این افراد از سن تجرد قطعی که ۴۹ سالگی است عبور نکرده اند و به تجرد قطعی نرسیده اند.

مدیر کل اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال به افرادی که بالای سن متعارف ازدواج بوده و تا ۵۰ سالگی هرگز ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت، در حال حاضر ۱۵۲ هزار نفر مجرد قطعی بالای ۵۰ سال سن در کشور زندگی می کنند.

محزون گفت: از این تعداد ۶۲ هزار نفر مرد و ۹۰ هزار نفر زن هستند که هرگز ازدواج نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲۴ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است، افزود: آمار ازدواج مردان بالای ۵۰ سال ۲۰ هزار و ۱۳۹ مورد بوده که ۳ درصد کل ازدواجها را به خود اختصاص داده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ مورد ازدواج بار اول و ۶ هزار و ۸۵ مورد مربوط به ازدواج دفعات دوم به بعد بوده است.

محزون آمار ازدواج زنان بالای ۵۰ سال را نیز ۵ هزار و ۶۷۳ مورد ذکر کرد و گفت: ازدواج زنان این سن کمتر از یک درصد ازدواج های سال گذشته را به خود اختصاص داده که ۴ هزار و ۳۸۴ مورد ازدواج بار اول و یک هزار و ۲۸۹ مورد دفعات دوم به بعد بوده است.
نظرات بینندگان