arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

رگبار و باران در اغلب نقاط کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي کشور آخرين وضعيت جوي کشور را تشريح کرد.

احد وظيفه با اشاره به نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، گفت: سامانه بارشي مستقر بر روي کشور امروز در اکثر نقاط سبب رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شده که اين بارش ها در شرق گلستان، خراسان شمالي، چهارمحال بختياري و لرستان شديدتر است.

وي ادامه داد: در روز جمعه از ميزان فعاليت اين سامانه کاسته شده و بارش ها عمدتا در شمال شرق، جنوب غرب، زاگرس مرکزي و به صورت پراکنده در بخشهايي از مرکز، شرق و جنوب شرق و با شدت بيش تري در نيمه شمالي خراسان رضوي خواهد بود.

وظيفه با اشاره به تقويت اين سامانه در روز شنبه ، گفت: با تقويت اين سامانه در غالب مناطق کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پيش بيني مي شود که در استانهاي واقع در زاگرس مرکزي و شمال شرق شديتر خواهد بود.
وي از وزش باد شديد در استان هاي تهران،سمنان ،قم، مرکزي اصفهان، شرق يزد، کرمان و سيستان و بلوچستان خبرداد و افزود: پيش بيني مي شود که در بعضي ساعات وزش باد در اين استان ها با گردوخاک همراه باشد.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي کشور افزود: آسمان پايتخت براي فردا کمي ابري تا نيمه ابري گاهي همراه با وزش باد خواهدبود. همچنين در روز شنبه آسمان تهران نيمه ابري درپاره اي نقاط رگبارورعدوبرق گاهي وزش باد با دماي حداقل و حداکثر 19 و 29 درجه سانتي‌گراد بالاي صفر پيش‌بيني مي‌شود.
نظرات بینندگان