arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

زنگنه: تمایل آلمان برای ارتقای همکاری های اقتصادی با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه از ابراز علاقمندی آلمان برای گسترش همکاری های اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم های غرب خبر داد.

بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با سیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان در گفت وگو با ایرنا در برلین گفت: تهران و برلین به یک اندازه اشتیاق دارند تا پس از برداشته شدن این تحریم ها، بار دیگر روابط دوجانبه اقتصادی را گسترش و ارتقا دهند.

وی که در حاشیه اجلاس امنیت انرژی در برلین که از همایش های بسیار مهم اقتصادی در جهان بشمار می رود سخن می گفت ، افزود : از آنجایی که با طرف آلمانی در باره جنبه های مختلف گسترش همکاری ها مذاکره کردیم، طرف آلمانی بسیار مشتاق شد به هر نحو ممکن همکاری های اقتصادی کشورش با ایران را توسعه دهد.

زنگنه با اشاره به نقش مهم صادرات نفتی ایران در امنیت جهانی انرژی، از سرمایه گذاران اروپایی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران استقبال کرد و در عین حال سفر فعلی خود به آلمان را قدمی رو به جلو برای عصر پس از تحریم ها توصیف کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گسترش روابط با جهان و ایجاد طرح دوستی مبتنی بر احترام متقابل با کشورها ، در این خصوص افزود: به اعتقاد من جهان نیز به تدریج خود را برای عصر پس از تحریم ها آماده می کند.

وزیر نفت ایران از صلح دوستی مقامات ایران برای مردم کشورشان خبر داد و گفت: با این وجود بسیاری از کشورها ناخشنود از این وضع، بیشتر بر طبل دشمنی با ایران و ایرانیان می کوبند.

براساس این گزارش، زنگنه قرار است اواخر عصر امروز قبل از دیدار با همتای عمانی خود، با گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در یک ضیافت ناهار کاری شرکت کند.

از دیگر برنامه های وی در برلین، دیدار امروز غروب وی با گروهی از نمایندگان پارلمان آلمان از جمله پیتر رامساور رییس کمیسیون اقتصادی این پارلمان که بارها بر همکاری های نزدیکتر کشورش با ایران در حوزه انرژی تاکید کرده ، است.
نظرات بینندگان