arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

واشنگتن: ظريف و کري در روزهاي اخير مکالمه‌اي نداشته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا مي‌گويد که وزير خارجه اين کشور و همتاي ايراني‌اش در روزهاي گذشته مکالمه‌اي در خصوص پرونده هسته‌اي و يا مسائل منطقه نداشته‌اند.

«جف راتکه» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا امروز هم به ميان خبرنگاران آمد و يکي ديگر از کنفرانس‌هاي خبري وزارت متبوعه‌اش را برگزار کرد.

بحث حضور جان کري در رياض و اعلام تصميم عربستان براي اعمال آتش‌بس 5 روزه در يمن يکي از محورهاي اصلي مورد بحث در اين جلسه بود.

يکي از خبرنگاران پرسيد که آيا «جان کري» براي بررسي شرايط يمن با «محمدجواد ظريف» همتاي ايراني خود تماس داشته که راتکه برقراري چنين تماسي در روزهاي گذشته را رد کرد.

بحث ايراني بعدي، آزاد شدن کشتي متعلق به شرکت کرسک بر اساس حکم دادگاه بندرعباس بود که سخنگو در پاسخ به سوال مشابه همان خبرنگار مجدداً گفت که در دوره توقف اين کشتي «با مقامات جزاير مارشال و شرکت مرسک در تماس بوديم ولي هيچ تماسي با مقامات ايران نداشته‌ايم.»

سخنگو افزود: «در طي روزهاي توقيف اين کشتي، کشتي‌هاي تجاري را در منطقه اسکورت کرديم و با اين کارف حضور قوي و توانايي بازدارنده خود در مقابل بي‌ثبات‌سازي را به همگان نشان داديم.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان