arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
یک مقام اسراییلی:

کابینه نتانیاهو دوام نخواهد آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر حزب هتنوعا (جنبش) و وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه کابینه بنیامین نتانیاهو زیاد دوام نخواهد آورد، گفت: فروپاشی آن را پیش بینی می کنم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «تزیپی لیونی» گفت که پیوستن به صف مخالفان در رژیم صهیونیستی را بر حضور در کابینه ای شکننده به رهبری بنیامین نتانیاهو ترجیح می دهد.

لیونی روز پنجشنبه در گفت وگو با پایگاه صهیونیستی «والا» افزود: دولتی که در کنیست (پارلمان) تنها 61 کرسی دارد، هر لحظه در معرض فروپاشی است.

وی با بیان اینکه این مساله به نفع اردوگاه نیروهایی مانند حزب کارگر به رهبری اسحاق هرتزوک است، گفت: تشکیل دولت ائتلافی به رهبری نتانیاهو هر لحظه در حال تغییر است.

وی پیش بینی کرد که نتانیاهو دوره زمامداری خود را تمام نخواهد کرد و هرتزوک رییس دولت آتی خواهد بود.

وی، مناسبترین عنوان برای دولت فعلی را «دولت شهرک نشینان» بیان و تاکید کرد که نتانیاهو به فلسیطنیان در ارتباط با صلح هیچ امیدی نخواهد داد، بلکه به گسترش شهرک سازی ها برای راضی نگه داشتن احزاب مذهبی و دست راستی شرکت کننده در دولت ائتلافی، ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با اعلام کناره گیری از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم گفته بود که در دولت بعدی به ریاست وی شرکت نخواهد کرد.

لیبرمن اعلام کرده بود که موضع حزب سکولار «یسراییل بیتنو» به ریاست وی از میان احزاب ائتلافی دولت نتانیاهو به احزاب مخالف وی تغییر خواهد کرد.

این اقدام لیبرمن ضربه شدیدی برای نتانیاهو به شمار می رود. لیبرمن که به مدت 2 دوره سمت وزارت امور خارجه را برعهده داشت، هم پیمان اصلی نتانیاهو در این سالها به شمار می رفت.

یسراییل بیتنو که زمانی یکی از احزاب نیرومند کنست به شمار می رفت، در انتخابات ماه مارس تنها به 6 کرسی در کنست دست یافت.
نظرات بینندگان