arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

کشته شدن مغز متفکر حملات شارلی ابدو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

القاعده یمن کشته شدن نصر الانسی، یکی از رهبران این گروه و مسوول حمله ژانویه به دفتر مجله شارلی ابدو فرانسه که به کشته شدن چند روزنامه‌نگار انجامید را تایید کرد.
 
به گزارش اسکای نیوز عربی، بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی "سایت" آمریکا که اخبار مربوط به گروه‌های افراط‌گرا را پیگیری می‌کند، الانسی به همراه فرزند خود و شش شبه‌نظامی دیگر القاعده در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شهر مکلا، مرکز استان حضرالموت در جنوب یمن کشته شده است.
 
الانسی در چهاردهم ژانویه 2015 در ویدیویی 14 دقیقه‌ای مسوولیت حمله به دفتر مجله شارلی ابدو فرانسه که کاریکاتورهای موهنی درباره پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرده بود را برعهده گرفت. در این حمله چند کاریکاتوریست سرشناس مجله مذکور کشته شدند.
 
در دسامبر 2014 نیز الانسی در ویدیویی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را مسوول کشته شدن یک گروگان آمریکایی و یک گروگان آفریقای جنوبی دانست که در عملیات نجات ناموفق کماندوهای آمریکایی کشته شدند.
 
ابومقداد الکندی (خالد بن عمر باطرفی) از مسوولان القاعده خبر کشته شدن الانسی را در ویدیویی 11 دقیقه‌ای از طریق توییتر اعلام کرد.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از پایگاه اینترنتی سایت، اعلام کرد که الانسی در حمله ماه آوریل هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مکلا که هم‌اکنون در اشغال القاعده است کشته شدند.
 
نصر الانسی از رهبران فعال القاعده درشبه جزیره عربستان بود که در سال 1995 در درگیری‌های مسلمانان با صرب‌های بوسنی مشارکت داشت و سپس به یمن رفت و پس از مدتی راهی کشمیر و افغانستان شد که به دیگر گروه‌های جهادی در این مناطق بپیوندد.
 
وی با اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده در افغانستان دیدار کرد و پیش از رفتن به اردوگاه‌های آموزش نظامی القاعده به کارهای اداری این گروه می‌پرداخت. الانسی نزدیک به شش ماه در یمن زندانی بود تا اینکه در سال 2011 وارد شاخه القاعده در یمن و یا همان القاعده در شبه‌جزیره عربستان شد که بنا بر اعلام سازمان اطلاعات آمریکا فعال‌ترین و خطرناک‌ترین شاخه القاعده علیه ایالات متحده محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان