arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

توافق هسته‌ای موضوع گفت‌وگوی کری و وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزرای امور خارجه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس ضمن دیدار با یکدیگر درباره توافق هسته‌ای با ایران و جنگ یمن گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با همتایان خود از کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) در فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کری در این دیدار که در آستانه برگزاری نشست رییس‌جمهور آمریکا با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) انجام شد با وزرای امور خارجه عربستان، کویت، امارات متحده عربی، قطر، عمان و بحرین دیدار کرد.

به گزارش رویترز، مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی شامل مذاکرات هسته‌ای با ایران و بحران کنونی یمن از موضوعات مورد بحث در این دیدار بوده است.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا که سرپرستی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در مذاکرات با ایران را بر عهده دارد به علاوه ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا کری را در این دیدار همراهی کرده‌اند.

همچنین سخنگوی کاخ سفید از دیدار رییس‌جمهور آمریکا با پادشاه عربستان پیش از برگزاری نشست مقامات آمریکا با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خبر داد.

اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما روز چهارشنبه هفته جاری با ملک سلمان پادشاه عربستان در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این دیدار پیش از برگزاری نشست مقامات آمریکا با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در کمپ دیوید انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود توافق هسته‌ای با ایران یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار اوباما و ملک سلمان باشد.
نظرات بینندگان