arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

روحانی:اساس کار هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بی طرفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری گفت: اساس کار هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بی طرفی است و هرکجا که حادثه ای باشد باید در آنجا حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در همایش انسان مهربان، دنیای آرام افزود: هلال احمر و صلیب سرخ جهانی نباید بین یمن و دیگر کشورها فرقی قائل شوند.

وی تصریح کرد: همه انسان ها را باید یکسان نگاه کنیم و این پیام هلال احمر ایران در حادثه یمن، سوریه و هر کشوری که مشکل داشته باشد، است.

رییس قوه مجریه با تاکید بر این که سازمان جوانان هلال احمر باید توسعه یابد، گفت: صدای هلال احمر از صدای دولت ها بلندتر است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی هلال احمر، صلیب سرخ ها را بر این مبنا عنوان کرد که این جمعیت ها فقط به درد و آلام انسانها و بشر می نگرند فارغ از ملیت ،نژاد،ربان مذهی ایمان و عقیده هر کس دچار مشکلی شده باشد و با حادثه ای ناگوار مواجه شده است و نیاز به کمک دارد.

وی افزود: تعبیر پیامبر اکرم (ص) هم همین است که می فرماید هر انسانی که صدای مظلومیتش بلند می شود و از دیگران کمک می خواهد اگر به این فریاد اعتنا نکردید، بدانید که مسلمان نیستید.

رییس جمهوری تصریح کرد: این تعبیر خیلی مهمی است که پیامبر(ص) می فرماید اگر ندای گرفتاری را شنیدید که گفت به فریادش برسید و به او پاسخ ندادید دیگر خود را مسلمان نخوانید و این تعبیر رسو گرامی اسلام است.

روحانی یادآور شد: آیاتی که در قرآن مجید ما را به بر و نیکوکاری، احسان ، تعاون و کمک به دیگران دعوت می کند و همچنین آن همه روایات از پیامبر اسلام (ص) و ائمه هدی و سیره زندگی خود آن بزرگواران این واقعیت را به ما نشان می دهد در اموری که مربوط به آلام و مشکلات انسان ها است دیگر فرقی نمی کند که او کیست و دارای چه اعتقادی است، رنگ پوستش چه رنگی است و ملیتش به کدام کشور تعلق دارد.

وی همچنین گفت: تقاوتی نمی کند، مریض، مریض است و کسی که زیر آوار مانده،زیر آوار مانده و وقتی او را از زیر آوار نجاتش می دهی، نمی پرسی ملیت تو ایرانی است یا غیر ایرانی و دین و اعتقادات چیست و با کدام جناح و حزب وابسته است، بحث انسانیت مطرح است.

رییس جمهوری با اشاره به تعابیر به کار رفته در قرآن مجید برای مخاطب قراردادن انسان ها، افزود: برخی از آیات با تعبیر یا ایها الذین آمنوا شروع می شود اما در برخی آیات می گوید یا ایها الانسان و بحث انسان مطرح است و هرکس می خواهد باشد بحث مردم طرح است.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجتماعی ما این است که هنوز هم حتی در جامعه، موضوعات را تفکیک نمی کنیم یک وقت بحث انتخابات است می خواهیم به نامزدی رای بدهیم، بحث دسته بندی و رقابت های سیاسی جا دارد، اما یک وقت بحث محیط زیست و مردم است و نجات جان انسان و کم کردن خطرها در جامعه مطرح است و اینجا دیگر حزب و دسته مذهب و ملیت معنی ندارد .

وی همچنین گفت: وقتی در جاده ای تصادف می شود شما شناسنامه او را نگاه نمی کنید هر که می خواهد باشد اسلام حتی پا را فراتر گذاشته به طوری که حتی حیوانات هم در اشعار شعرا و روایات مطرح هستند.

رییس جمهوری به شعری از سعدی اشاره کرد که در آن فردی سگ تشنه ای را آب داده و نجات می دهد و خداوند گناه وی را برای نجات آن حیوان می بخشد .

روحانی افزود: در اسلام حیوانات هم جایگاه دارند حتی گیاهان هم جایگاه دارند و به طوری که پیغمبر اکرم(ص) به لشگریان و رزمندگانش توصیه می کند که درختان را قطع نکنید.

همایش انسان مهربان، دنیای آرام صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

در این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر برگزار شد، جمعی از امدادگران سازمان امداد و نجات و سازمان جوانان با لباس های متحدالشکل حضور داشتند.

در حال تکمیل ... .
نظرات بینندگان