arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

منتجب‌نیا: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی می‌دانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: حزب اعتماد ملی هیچگاه منحل نشده و به عنوان عضوی فعال در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام رسول منتجب نیا ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیتهای حزب اعتماد ملی در آستانه انتخابات مجلس دهم خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه این حزب در غیاب دبیرکل، مدیریت فعلی این حزب با اختیارات کامل به قائم مقام تفویض شده و تصمیمات این تشکل سیاسی  بر اساس خرد جمعی و با رای اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب قابل اجراست.

وی با اشاه به ضرورت توجه به احزاب و جهت گیری های حزبی در کشور اظهار کرد: متاسفانه با وجود گذشت حدود دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، آنطور که باید به احزاب توجه نشده است هر چند که ما برگزاری مجمع خانه احزاب به منظور فعالیت مجدد آن را به فال نیک می گیریم.

وی تصریح کرد: امروز که موضوع استانی شدن انتخابات مجلس، تبدیل به بحث روز فضای سیاسی و رسانه ای کشور شده است، ما معتقدیم که زمینه ساز استانی شدن انتخابات که بهتر از منطقه ای برگراز شدن آن است، وجود احزاب و فعالیت فراگیر آنها در سطح جامعه است. چراکه ما نمی توانیم در جامعه ای زندگی کنیم اما فعالیت سیاسی و قانونی نداشته باشیم.

منتجب نیا با بیان اینکه هر یک از دولت های گذشته با احزاب برخورد های متفاوتی داشته‌اند یادآور شد: دولت اصلاحات به شدت از فعالیت احزاب حمایت می کرد و در آن دوره، دولت توجه جدی به احزاب سیاسی و تشکل ها داشت. در حالی که متاسفانه دولت های نهم و دهم حزب ستیزی را در دستور کار خود قرار داد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید که برای شکست انسداد سیاسی و تقویت احزاب وعده های فراوانی داد، جز برگزاری چندین جلسه، هنوز اقدام قابل توجهی برای ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت احزاب انجام نداده است، گفت: امیداوریم با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، دولت حمایت بیشتر از فعالیت احزاب را ر دستور کار خود قرار دهد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به وحدت اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس تصریح کرد: حزب اعتماد ملی از سال گذشته در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت می کند و از ابتدا ما منادی وحدت میان نیروهای اصلاح طلب بودیم و این موضوع را به بزرگان اصلاح طلب در قالب طرحی پیشنهاد دادیم که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح شامل شورایی به مرکزیت سه یا پنج نفر از بزرگان اصلاح طلب می باشد، گفت: تمامی فعالیت اصلاح طلبان باید با هماهنگی بزرگان اصلاحات انجام شود و شورای مشورتی به هیچ وجه حق ورود به فعالیت اجرایی برای انتخابات را ندارند.

منتجب نیا ادامه داد: بر اساس این طرح، احزاب اصلاح طلب باید در مرکز و استان ها فعال شوند و اقدامات خود را با هماهنگی شورای هماهنگی اصلاحات انجام دهند.

وی تصریح کرد: شورای مشورتی که این روزها در رسانه ها مطرح شده است را مسیر انحرافی می دانم و مطمئن هستم که تلاش این دوستان نه تنها به نتیجه نمی رسد که اگر به فعالیت خود ادامه دهند، منجر به دو دستگی و در نهایت شکست اصلاح طلبان در انتخابات آینده خواهد شد.

منتجب نیا همچنین با تاکید بر اینکه هیچ سایتی در فضای مجازی از سوی حزب اعتماد ملی اداره نمی شود، گفت: به زودی سایتی برای انتشار دیدگاه های خود راه اندازی می کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از احزاب فعال در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، کمیته انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس آتی تشکیل خواهد داد و اگر اعضای شورای راهبردی از مسیر خود که همان بی توجهی به احزاب است برنگردد، حزب اعتماد ملی با تابلو و هویت مستقل خود در انتخابات شرکت می کند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه آیا در انتخابات پیش رو،، حزب اعتماد ملی از کاندیداتوری محمدرضا عارف حمایت خواهد کرد یا خیر؟، خاطرنشان کرد: ما برای وحدت اصلاح طلبان هر کاری که بتوانیم انجام داده و خواهیم داد. و در این میان معتقدیم عارف که نقش بسیار موثری در پیروزی روحانی در سال 92 داشت، برای مجلس آینده نیز می تواند یکی از چهره های موثر باشد. اما اینکه در نهایت شورای هماهنگی اصلاحات براي سرلیستی اصلاح طلبان چه کسی را انتخاب خواد کرد بحثي است که باید به آینده موکول کرد.
نظرات بینندگان