arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

بروجردی: اگر تحریم‌ها را یک‌جا برندارند، توافقی صورت نمی‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما روی نظرات رئیس‌جمهور کشورمان ثابت قدم هستیم و اگر تمام تحریم‌ها را یک جا بر ندارند هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه اظهار داشت: اوباما، کنگره آمریکا و شورای امنیت در سخنرانی‌های مختلف اعلام می‌دارند که باید تحریم‌ها به صورت تدریجی برداشته شود اما ما همانطور که مقام معظم رهبری و ریاست محترم‌جمهوری تاکید داشته‌اند به مانند سال‌های دفاع مقدس در برابر فشارها مقاومت خواهیم کرد که شاهد رفع یک‌باره همه تحریم‌های ظالمانه باشیم.

وی افزود: قبل از انقلاب ایران و آمریکا تنها کشورهایی بودند که مجهز به سلاح اف‌14 بودند با این تفاوت که برای تغییر یک قطعه این سلاح یک مهندس آمریکایی باید به ایران سفر می‌کرد تا تکنولوژی آن به دست ایرانیان نیفتد و امروز و به ویژه در دو دهه اخیر دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای موجب شد تا آمریکا در برابر این قدرت علمی ایران احساس خطر کرده و اعلام کند ایران نباید غنی‌سازی داشته باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ما دو راه بیشتر نداشتیم؛ یا باید تسلیم می‌شدیم که شعار هیهات من‌الذله مردم مسلمان و عاشورایی ایران زمین هرگز چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌داد و یا اینکه باید به راه خود ادامه می‌دادیم تا موفق شویم، پس چنین کردیم و با شگردهای مهندسی معکوس موفق به دستیابی به فناوری هسته‌ای شدیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد بازدارندگی منهای سلاح هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمنان، یادآور شد: در حالی که قبلا اجازه نصب تنها دو دستگاه سانتریفیوژ را به ما نمی‌دادند امروز ما 19 هزار دستگاه نصب شده داریم.

بروجردی اضافه کرد: ما در مصاف نابرابر با قدرت‌های هسته‌ای دنیا برنده شده و توانسته‌ایم به فناوری هسته‌ای از استخراج اورانیوم گرفته تا تهیه کیک زرد و غنی‌سازی دست یابیم.

وی تعبیر نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری را به معنای تغییر تاکتیکی هوشمندانه ایشان برای تولید اورانیوم 20 درصدی مورد نیاز رآکتور تهران در آن برهه حساس عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته شورای امنیت 6 قطعنامه بر علیه ما صادر کرد تا جلوی غنی‌سازی ما را بگیرد اما امروز مجبور هستند حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسند و حتی با طرح آب سنگین ایران موافقت کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مذاکرات لوزان و ژنو را به میدان جنگ تشبیه کرد که برخی از عملیات‌های آن کاستی‌هایی را به همراه داشته ولی در نهایت همانند جنگ تحمیلی پیروزی نهایی از آن رزمندگان جبهه ما بود.
نظرات بینندگان