arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

اظهارات "بارزاني" درباره آينده عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس اقليم کردستان عراق تاکيد کرد که موانع پيشين در راه استقلال کردستان برداشته شده و اقليم کردستان تلاش خواهد کرد تا ارتشي را براساس استانداردهاي جهاني تشکيل دهد.

به گزارش شبکه خبري سومريه نيوز، مسعود بارزاني، رئيس اقليم کردستان عراق در ديدار با اتباع کرد در ايالت ويرجيناي آمريکا گفت: موانع پيشين بر سر راه استقلال کردستان از بين رفته و تنها موانع بسيار کوچکي باقي مانده است.

وي افزود: اين حق طبيعي ما است که کشوري داشته باشيم. اين حق مردم است که سرنوشت خود را تعيين کنند و بايد همه پرسي درمناطق خارج از کنترل اقليم کردستان برگزار شود.

بارزاني گفت: اقليم کردستان تلاش مي‌کند ارتش را براساس استانداردهاي جهاني تشکيل دهد و گام‌هاي لازم براي اين امر نيز اتخاذ شده است.

وي عنوان داشت: اقليم کردستان تمامي راه‌کارها را براي ريشه‌کن کردن داعش اتخاذ خواهد کرد و پيشمرگ‌ها تاکنون 11 هزار فرد مسلح از داعش را ظرف دوره اخير به هلاکت رسانده‌اند.

وي نقش نيروهاي پيشمرگ را در بيرون راندن تروريست‌هاي داعش ستود و گفت که مناطق کردستان که خارج از اداره اقليم است در حال حاضر دست پيشمرگ‌هاست.

بارزاني درباره درخواست‌اش از آمريکا براي مسلح کردن کردها گفت: اميدواريم که سلاح‌ها مستقيما به دست ما برسد و ما اين مساله را به اطلاع مقامات آمريکايي رسانديم و من نسبت به وعده‌هايي که به ما براي رساندن سلاح به دست پيشمرگ ها داده‌اند مطمئن هستم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان