arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

ظريف: آمادگي ايران براي گسترش همکاري‌ها با آفريقاي جنوبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانم مايت انکوانا ماشابانه وزير همکاري ها و امور بين الملل (امور خارجه) آفريقاي جنوبي که براي شرکت در کميسيون مشترک دو کشور در تهران به سر مي برد، ظهر امروز پس از حضور در مراسم افتتاحيه اين کميسيون ، در محل وزارت امور خارجه با دکتر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان ديدار و درخصوص راههاي گسترش روابط دوجانبه ، مسايل بين المللي و منطقه‌اي گفت‌وگو و رايزني کرد .

در اين ديدار ، وزير امور خارجه کشورمان با قدرداني از مواضع آفريقاي جنوبي درخصوص موضوعات گوناگون منطقه‌اي و بين‌المللي روابط دو کشور را تاريخي ، دوستانه و استراتژيک خواند و افزود : به رغم تحريم‌ها ما مي توانيم با يکديگر همکاري داشته باشيم و در اين زمينه همکاري‌ها در حوزه نفت و گاز ، امور مالي و بانکي و توليد نيرو در آفريقاي جنوبي از محورهاي مهم است .

ظريف ضمن اعلام آمادگي ايران براي گسترش همکاري ها در تمام زمينه‌ها اظهار داشت : براي ما ساز و کارهاي اجرايي کردن توافقات مهم است . خانم ماشابانه هم در اين ديدار گسترش روابط سياسي – اقتصادي با ايران را براي آفريقاي جنوبي مهم خواند و افزود : مأموريت دارد تا در اين سفر يک حرکت ملموس و قابل اجرا در زمينه روابط دوجانبه را شاهد باشيم .

وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي همچنين اظهار داشت : گروه‌هاي تروريستي متفاوتي با اسامي مختلف وجود دارند ولي ما هيچگونه تروريسم را تحمل نخواهيم کرد . وي با اشاره به بحران يمن و اقدام نظامي عربستان در آن کشور ، اظهار داشت : بحران يمن بايد از طريق راه حل سياسي خاتمه يابد و اقدام نظامي راهکار غلطي است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان