arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

انگليس تروريستها را به کارگيري مي‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه ساندي تايمز اعلام کرد، سرويس امنيت داخلي انگليس ( ام آي 5 - MI5) درپي جذب نيرو از ميان تروريست هايي است که از عراق و يا سوريه بازگشته اند.

ساندي تايمز در مقاله اي به قلم "ريچارد کِرباج" نوشت : ام آي 5 درپي استخدام نيروهاي زبده اي است که بتوانند از ميان کساني که از جنگ هاي عراق و سوريه بازگشته اند ، افرادي را براي همکاري با آن دستگاه جذب کنند.

ام آي 5 هزاران نفر را که به هر نحو با گروه هاي مسلح خارجي همکاري مي کردند ، تحت نظر دارد و مي خواهد از ميان آنها افرادي را جذب کند و براي جذب اين افراد نياز به نيروهاي زبده دارد و به زودي نياز خود را رسانه اي خواهد کرد .

بر اساس اين گزارش، نيروهاي زبده سالانه 41 هزار و 900 پوند (بيش از 64 هزار و 500 دلار) حقوق دريافت خواهند کرد و 9 مرحله آموزشي را خواهند گذراند، و وظيفه آنها جذب نيرو براي جمع آوري اطلاعات ارزشمند خواهد بود.

ساندي تايمز خاطرنشان کرد، بيش از 700 انگليسي عضو گروه داعش در عراق و سوريه هستند، و گزارشهايي مبني بر بازگشت حدود 300 نفر از آنان به انگليس وجود دارد.

اين روزنامه انگليسي مدعي شد، انتخاب نمايندگاني از بين اين افراد که تحت نظر قرار دارند، اقدامي حياتي براي مقابله با خطر حملات تروريستي است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان