arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

درخواست قصاص در ملأعام براي عامل حادثه گلابدره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولياي دم حادثه گلابدره براي متهم كه سه عضو اين خانواده را به قتل رسانده بود، درخواست قصاص در ملأعام را مطرح كردند.

به گزارش جوان، صبح ديروز عامل حادثه كه 20 بهمن ماه سال قبل زن ميانسالي را به نام حليمه و نوه شش ساله‌اش عليرضا و عروسش مينا را به قتل رسانده بود، براي تحقيقات از زندان رجايي شهر به شعبه پنجم ويژه قتل دادسراي جنايي منتقل شد.

 پدر عليرضا كوچولو با چشماني گريان مقابل متهم قرار گرفت و گفت: «تو دوست من بودي. چه بدي به تو كردم كه زن و بچه‌ام را كشتي؟ عليرضا فقط شش سال داشت. به چه گناهي او را به قتل رساندي؟ پسرم هميشه به تو مي‌گفت عمو و خودت در اعترافاتت گفته بودي روز حادثه تو را عمو صدا كرده، چطور دلت آمد يك بچه بي‌گناه را به قتل برساني؟»

متهم كه آرام روي صندلي نشسته بود، مقابل حرف‌هاي اولياي دم فقط سكوت كرد. اين بار مادر مينا در حالي كه اشك‌هاي روي صورتش را با دستمال پاك مي‌كرد، به متهم نزديك شد و گفت: «بعد از حادثه براي ديدن تو، روز شماري مي‌كردم تا اينكه امروز تو را اينگونه در غل و زنجير ديدم. تو هميشه مدعي بودي مينا مثل خواهرت است اما دخترم را در خانه‌اش به قتل رساندي و بعد هم نوه و مادر شوهرش را بي‌رحمانه كشتي. من به اميد آن روز زنده‌ام كه خودم طناب دار را به گردنت بيندازم و حكم را اجرا كنم. آن روز آرام خواهم شد و ديگر آرزويي ندارم.»

شوهر حليمه هم كه هنوز لباس سياهش را بعد از سه ماه از تن بيرون نكرده بود، گفت: «چندين سال است كه تو را مي‌شناسم. هميشه به خانه ما رفت و آمد داشتي و همسرم مانند پسرش از تو پذيرايي مي‌كرد اما تو عروس، نوه و همسرم را به قتل رساندي و خانه را آتش زدي و ما را براي هميشه داغدار كردي.»

پس از اينكه آرامش به جلسه بازجويي برگشت، اولياي دم همگي براي متهم درخواست قصاص در ملأعام را مطرح كردند. پدر عليرضا گفت: متهم سه عضو يك خانواده را به قتل رساند براي همين ما درخواست داريم كه وي با توجه به جنايت هولناكي كه انجام داده، در ملأعام قصاص شود تا درس عبرتي براي افراد جاني ديگر شود.  در ادامه متهم همان ادعاهاي قبلي خود را تكرار كرد و گفت روز حادثه وقتي به خانه مينا رفته بود، يكباره شيطان به سراغش آمده و دست به اين جنايت زده است.

متهم گفت: بعد از حادثه وقتي فهميدم عكسم در روزنامه‌ها چاپ شده خيلي ناراحت شدم. چون دوست نداشتم كه همسر و بستگانم از موضوع با خبر شوند. وي در پاسخ سؤالي كه آيا از قتل سه نفر بيشتر ناراحت شدي يا چاپ عكست در روزنامه، سكوت كرد و گفت حرفي براي گفتن ندارم. پس از بازجويي‌هاي لازم متهم دوباره به زندان بازگردانده شد.

آغاز ماجرا

ظهر روز دوشنبه 20 بهمن ماه آتش‌سوزي خانه‌اي در كوچه سيفي منطقه گلابدره به مأموران كلانتري 122 دربند گزارش شد.

پس از حضور مأموران آتش‌نشاني و خاموش شدن آتش، مأموران با جسد زن ميانسالي به نام حليمه و نوه‌اش عليرضا كه با اصابت چاقو فوت شده بودند، مواجه شدند. مأموران همچنين در واحد روبه‌رو كه خانه پسر حليمه بود، جسد خونين عروسش مينا را كشف كردند.

 لحظاتي بعد قاضي حسين‌پور، بازپرس ويژه قتل در محل حاضر شد و در جريان بررسي محل، قاتل را كه براي از بين بردن آثار جرم در محل حاضر شده بود، بازداشت كرد. متهم كه از دوستان قديمي اين خانواده بود به قتل سه عضو اين خانواده اعتراف كرد.

 وي گفت: وقتي مينا متوجه نيت شومم شد، براي حفظ آبرو مجبور شدم اولين قتل را انجام دهم. هنگام خارج شدن مادر شوهرش مرا ديد و نقشه قتل او را هم طراحي و اجرا كردم. بعد هم كه نوه‌اش از مدرسه به خانه آمد... .

متهم پس از تحقيقات تكميلي صحنه حادثه را هم بازسازي كرد.
نظرات بینندگان