arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

مطهری: صدا وسیما معترضین را تحریک کرد و به مبارزه طلبید/ برخی انتظار دارند هاشمی همانند آنها اعلام موضع کند

علی مطهری می گوید: آقای هاشمی بعد از حوادث 25 بهمن بی قانونی و هتاکی را محکوم کرد، منتها برخی انتظار دارند ایشان همانند آنها اعلام موضع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری معتقد است:صدا وسیما معترضین را تحریک کرد و به مبارزه طلبید.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، مطهری می گوید: آقای هاشمی بعد از حوادث 25 بهمن بی قانونی و هتاکی را محکوم کرد، منتها برخی انتظار دارند ایشان همانند آنها اعلام موضع کند.

وی که با خبر گفت و گو می کرد، در پاسخ به این سوال که اظهارنظرهای سیاسیون برای اینکه از چارچوب  حق خارج نشوند باید چه شاخص هایی داشته باشد،گفت: "سیاسیون در اظهار نظرهای خود باید دو اصل«انصاف» و «عدالت» را رعایت کنند.در چند روز اخیر اظهار نظر هایی درباره آقای هاشمی شده که برخی از آنها از انصاف به دور است. آقای هاشمی بعد از حوادث 25 بهمن بی قانونی و هتاکی را محکوم کرد، منتها برخی انتظار دارند ایشان همانند آنها اعلام کند  که اعدام باید گردد. اساسا تعیین تکلیف برای دیگران که تو هم باید مانند من موضع بگیری، نوعی بی احترامی به افراد است."

بعد از بیانیه 25 بهمن هاشمی بود که برخی سیاسیون اصولگرا به انتقاد از مواضع وی پرداختند، آن گونه که محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشستی در شیراز در پاسخ به سوالی  درباره عملکرد هاشمی تصریح کرد: «ایشان در بهترین حالت در قضیه فتنه همراه با جریان مردم نبوده است؛ به این جهت باید مواضع خودشان را نسبت به فتنه اعلام کنند چرا که صحبت های کلی فایده ندارد.»

مطهری در پاسخ به سئوالی درباره تجمعات 25 بهمن گفت: اساسا درخواست تجمع برای 25 بهمن یعنی سه روز بعد از 22 بهمن  آن هم برای حمایت از مردم مصر و تونس در حالی که  مردم شعارهای حمایت خود از این نهضتها را در 22 بهمن داده بودند و از طرفی روشن بود که آمریکا و اسرائیل برای تضعیف این نهضتها از آن بهره برداری خواهند کرد کاری نا معقول و مظهر بی تدبیری بود، ضمن اینکه شعارهایی که در آن روز داده شد،در واقع «هتاکی» بود و اثری از نهضت مصر و تونس یا آرمانهای ادعایی جنبش سبز در آن نبود. این نشان می دهد که این جنبش همچنان یک جنبش بی سر است و نتوانسته است راه خود را از مخالفان نظام اسلامی و غربزدگان جدا کند.

مطهری در عین حال گفت اما ما هم باید  نگاهی به عملکرد خودمان هم بیندازیم چرا که بسیاری از رسانه های ما از جمله صدا وسیما و برخی روزنامه ها در فاصله روزهای منتهی به 9 دی تا 22 بهمن  معترضین را تحریک کردند و به مبارزه طلبیدند.

وی گفت: وقتی  صدا و سیمای ما به شکل مداوم عده ای را خطاب قرار می دهد که شما هیچ طرفداری ندارید و از صحنه سیاسی خارج شده و مرده سیاسی هستید، آنها تحریک می شوند  تا خودی نشان دهند.فتنه 88 در 22 بهمن سال گذشته تمام شده بود، اما ما خودمان دائم آن را زنده می کنیم و برخی از ما دوست داریم که این فتنه به صورت یک سرگرمی همچنان باقی باشد و شاید حیات سیاسی برخی افراد با حیات این فتنه گره خورده است. بنابراین بخشی از اشکال متوجه  خود ما است.

مطهری بار دیگر با تاکید بر اینکه باید ریشه این حوادث را دید و خشکاند، اظهار داشت: این داستان از مناظره ها و بعد ادعای تقلب  شروع شد. اینکه توجهی به ریشه نداشته باشیم و فکر کنیم طرف مقابل هیچ نقشی در ایجاد زمینه آن حوادث نداشته، تحلیل درستی نیست.

وی افزود: باید با مقصرین این بحران بر اساس عدالت و انصاف و به طور همزمان برخورد کرد هر چند اتهامات آنها هم وزن نیست. و تا زمانی که این اقدام انجام نشود و مردم احساس عدالت و انصاف نکنند وجدان جامعه آرام نمی گیرد. تا زمانی که یک طرف را حضرت عباس و حضرت علی اکبر بدانیم و طرف دیگر را ابن زیاد و عمر سعد، این بحران ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: مطهری ، صداوسیما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوستدارخدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
2
ای خدا کشورمان از چنین خدمتگزارانی محروم نکن ودرپناه خود انها را حفظ کن واقعا کسی که کارش واعمالش برای رضای خدا باشه. نه گرفتن پست خدا حفظ کن او واورا درمقامی قراربده که خدمتگزار اسلام ومردم باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
4
1
کی فرت و فرت از این روشنفکر نظر میحواد؟!
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
0
4
آقاي مطهري عزيز.....برادر گرامي....مردم را فتنه گر نخوانيد...شما با بقيه دوستان اصولگرا متفاوتيد.لطفا براي مردم متفاوت بمانيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
1
0
با تشکر از نظر جنابعالی انشاا... خداوند روح پدرت را شاد نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
آقای مطهری دیگر به این مدیر رسانه ملی که از همرزمان بسیجی هستند اشگال وارد نکنید.کمی هم خدارا در نظر بگیرید.!!!!!!!!
نظرات بینندگان