arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
شورای حقوق بشر سازمان ملل:

افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه اقلیت ها و شکست کامل واشنگتن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در ژنو با اعلام شکست کامل واشنگتن برای اجرای برنامه بهبود شرایط حقوق بشر، در مورد استفاده افراطی خشونت و اهرم فشار شدید پلیس آمریکا علیه اقلیت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی، اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل این انتقاد را در نشست بررسی اوضاع حقوق بشر آمریکا در این شورا مطرح کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که آمریکا در این نشست همچنین با درخواست ها برای لغو اعدام ها در این کشور و همچنین بستن زندان جنجالی گوانتانامو مواجه شد.

این دومین بررسی سابقه حقوق بشر آمریکا است. اولین بررسی در سال 2010 انجام شد.

دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که آمریکا به طور کامل در اجرای توصیه های مطرح شده برای بهبود شرایط حقوق بشر این کشور که در سال 2010 ارائه شد، شکست خورده است. در سال 2010 نیز به آمریکا توصیه شده بود تا اقدامات جدی برای توقف خشونت پلیس این کشور علیه اقلیتها انجام دهد اما دولت آمریکا نه تنها این اقدام را انجام نداد بلکه خشونت پلیس این کشور علیه اقلیتها به ویژه سیاه پوستان افزایش یافت به طوریکه این خشونتهای پلیس آمریکا موجی از تظاهرات های گسترده را در سراسر این کشور به همراه داشت.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که آمریکا در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتراف کرد که اقدامات کافی برای حفظ و تایید قوانین حقوق مدنی به دنبال کشته شدن چند سیاه پوست توسط افسران پلیس امریکا انجام نداده است.

تنش ها در جامعه آمریکا بر سر رفتار خشونت آمیز و بی رحمی نیروهای پلیس، از تابستان گذشته (2014) و در جریان حادثه فرگوسن هرچه بیشتر شدت یافته است.

در حادثه شهر فرگوسن در ماه اوت 2014 میلادی 'دارن ویلسون' افسر سفید پوست 'مایکل براون' نوجوان 18 ساله سیاهپوست را با شلیک شش گلوله از پای در آورد.

تازه ترین مورد از خشونت و رفتار نژادپرستانه نیروهای پلیس سفید پوست علیه شهروندان سیاه پوست آمریکایی به حادثه 'بالتیمور' واقع در ایالت مریلند آمریکا باز می گردد.

'فردی گری' سیاه پوست 25 ساله آمریکایی که در 19 آوریل 2015 (30فروردین) در بازداشت نیروهای پلیس بالتیمور بود، در پی جراحات وارده جان سپرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان