arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

موتور جستجوي فيس بوک رقيب گوگل مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فيس بوک در حال تست و بررسي موتور جستجوي اختصاصي خود است که به کاربران امکان مي دهد لينک به مقالات و مطالب مختلف را يافته و از همين طريق ارسال کنند.

به گزارش ورت لامپ، قابليت تازه فيس بوک نشانگر برنامه هاي اين شبکه اجتماعي براي جذب کامل مشترکان خدماتش به اکوسيستمي اختصاصي است که آنها را از يافتن لينک اخبار مورد نظرشان در گوگل و سپس کپي و پيوست کردن آنها در فيس بوک رها مي کند.

به همين منظور دکمه اي موسوم به add a link يا اضافه کردن لينک به نسخه iOS برنامه همراه فيس بوک افزوده شده تا کاربران از همين طريق به دنبال لينک هاي موردنظرشان در اينترنت بگردند و پس از يافتن آنها را به سرعت در محيط فيس بوک به اشتراک بگذارند. بدين ترتيب استفاده از جستجوگر گوگل براي يافتن مطالب در ميان کاربران فيس بوک کاهش چشمگيري خواهد يافت.

اين قابليت فعلا براي برخي کاربران در آمريکا فعال شده، اما به تدريج تمامي کاربران فيس بوک را در برمي گيرد. در صورتي که جستجو از طريق اين قابليت با استفاده از کليدواژه ها صورت بگيرد، چينش نتايج بر مبناي ميزان به اشتراک گذاري هر لينک، تازگي يا کهنگي آنها و ... انجام مي شود.

به محض اينکه کاربران مطلبي را از ميان لينک ها انتخاب کرده و در صفحه خود در فيس بوک به اشتراک بگذارند، امکان ارسال نظر در مورد آن يا لايک زدن و ... هم ممکن مي شود.

فيس بوک براي ارتقاي اين ابزار جستجو بيش از يک تريليون پست فيس بوکي را فهرست کرده تا دريابد کدام پست ها به اشتراک گذارده شده و چه کسي آنها را به اشتراک گذارده است. اينها اطلاعاتي است که گوگل به آنها دسترسي ندارد.

از جمله ديگر برنامه هاي فيس بوک براي جلوگيري از خروج کاربران از اين سايت و کاهش اتکا به ديگر سايت ها مي توان به امادگي براي ميزباني مقالات کاربران در فيد خبري خود به ازاي سهيم کردن آنان در درآمد تبليغاتي اشاره کرد.

با توجه به اينکه 28 درصد از کل زمان استفاده کاربران از اينترنت در فيس بوک سپري مي شود، اقداماتي از اين دست چالشي جدي براي گوگل محسوب مي شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان