arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

روحاني: بلغارستان مي تواند پل ارتباطي ايران و اروپا در حوزه انرژي باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس جمهوري گفت: بلغارستان داراي موقعيت جغرافيايي ممتاز در جنوب شرقي اروپا است و مي تواند پل ارتباطي ايران با کشورهاي اروپايي در همه حوزه ها از جمله در زمينه انتقال انرژي باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز سه شنبه پس از دريافت استوارنامه سفير جديد بلغارستان با اشاره به بيش از يک قرن مناسبات سياسي فيمابين، افزود: همکاري هاي دو کشور در اين مدت همواره خوب بوده است و اميدواريم حضور شما در شرايط جديد بر تحکيم مناسبات و رسيدن به نقطه مطلوب در روابط تاثيرگذار باشد.

رييس جمهوري آمادگي ايران براي توسعه روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي با بلغارستان را يادآور شد و گفت: دو کشور داراي ظرفيت ها و جاذبه هاي فرهنگي و طبيعي بسيار در حوزه گردشگري هستند و بايد در اين زمينه بيش از پيش فعاليت کرد.

سفير جديد بلغارستان نيز اراده مقامهاي ارشد کشورش براي تحکيم مناسبات با ايران در همه زمينه ها را خاطرنشان کرد و گفت: در طول دوران ماموريتم در تهران تلاش خواهم کرد تا همکاري هاي تهران – صوفيه در همه زمينه ها به ويژه در عرصه اقتصادي و فرهنگي افزايش يابد.

'خريستو پولنداکف' با اشاره به موقعيت سوق الجيشي بلغارستان به عنوان دروازه اروپا گفت: با توجه به صرفه اقتصادي بلغارستان مي تواند مسير انتقال انرژي وهمچنين پل ترانزيت کالا و حمل و نقل بين منطقه، ايران و اروپا باشد.

وي بر توسعه روابط دوملت نيز تاکيد کرد و گفت: ايران داراي جاذبه هاي فراوان تاريخي، فرهنگي و معماري است و مي تواند مقصد گردشگران بسياري از کشورهاي اروپايي باشد.

در اين ديدار سفير جديد بلغارستان تصويري از پدر خود را که 3 دهه پيش به عنوان سفير، استوارنامه اش را به حضرت آيت الله خامنه اي (در مقام رياست جمهوري) تقديم کرده بود، نشان داد.
نظرات بینندگان