arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

وزير کشور: نسبت به حقوق زنان ظلم و نابرابري شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير کشور گفت: تفاهم‌نامه‌اي ميان وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده براي استفاده از ظرفيت‌هاي وزارت کشور در کل کشور در حوزه بانوان منعقد شده است.

عبدالرضا رحماني‌فضلي در يازدهمين نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌هاي اجرايي با معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده که امروز در وزارت کشور برگزار شد، افزود: ما آماده هستيم که در خارج از مواد تفاهم‌نامه نيز هرگونه کمکي به معاونت امور زنان و خانواده بکنيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش شد که براساس آموزه‌هاي ديني و با تدوين قوانين و ارزش‌گذاري‌هاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بخشي از نابرابري‌ها در حوزه زنان رفع شوند و اين روند مناسب و فزآينده بوده است اما به جايگاه مطلوب نرسيده‌ايم.

وزير کشور افزود: در اين زمينه راه طولاني را در پيش داريم و نه تنها در حوزه قانونگذاري؛ بلکه در حوزه نگاه‌ها و باورها به زنان نيز بايد تلاش کنيم، البته اين کار نبايد به خاطر دلسوزي انجام شود. بلکه خداوند زنان و مردان را موجوداتي برابر در خلقت آفريده است و تحقق اين هدف نيازمند مجاهدت و زحمت است تا بتوانيم از اين طريق مسير روشن و مشخصي را که اسلام در حوزه بانوان تعيين کرده است مشخص کنيم.

رحماني‌فضلي در ادامه گفت: رييس جمهور به حوزه زنان اهميت مي‌دهند و سفارش‌ها و تاکيدهاي لازمي در اين زمينه دارند. در سفرهاي استاني نيز نسبت به موضوع زنان اهتمام مي‌ورزند. در دولت نيز در اين زمينه تلاش مي‌شود.
وي با بيان اينکه نقش مشاوران امور بانوان در حوزه زنان بسيار اهميت دارد، اظهارکرد: آنان هم به عنوان شخصيت حقيقي و هم شخصيت حقوقي مي‌توانند در اين زمينه موثر باشند.

وزير کشور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: شوراي اجتماعي ظرفيتي است که مي‌تواند در حوزه زنان عمل کند، اخيرا نيز کميته زنان و خانواده به پيشنهاد فهيمه فرهمندپور مشاور وزير کشور در امور بانوان جزو کميته‌هاي اصلي شوراي اجتماعي قرار گرفته است.

رحماني فضلي در ادامه گفت: در خيلي از موارد حق با بانوان است، چرا که ظلم و نابرابري نسبت به حقوق زنان شده است، اين وضعيت در ابتدا در قوانين سنتي غيرالهي و غير ديني و قوانين غلط محلي و برداشت‌هاي تنگ و محدود به جامعه بانوان مشاهده مي‌شد.

بعد که جنبه روشنفکري و آزادي خواهانه مبني بر تفکرات غربي وارد شد ظلم به زنان تشديد شد و جايگاه اصلي آنان به جايگاه غيرحقيقي تبديل شد.
وي افزود: موضوع زنان همواره يکي از موضوعات مهم و تاثيرگذار در عرصه سياسي اجتماعي و اقتصادي است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان