arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

سرنوشت رهبر داعش و جانشين موقت‌اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سايت ديلي بيست گزارش داد که سرکرده گروه تروريستي داعش پس از زخمي شدن در حمله ائتلاف در ماه مارس گذشته از شهر موصل در عراق به شهر الرقه در سوريه منتقل شد.

به گزارش سايت آمريکايي ديلي بيست به نقل از نيروهايي که از داعش جدا شده‌اند، نوشته است که ابوبکر البغدادي از ناحيه ستون فقرات و پاي چپش به شدت آسيب ديده است و اکنون در شهر رقه‌ است.

شهر موصل مرکز استان نينواي عراق، بزرگترين شهر تحت کنترل داعش است و شهر رقه مرکز استاني به همين نام در سوريه پايتخت خلافت خودخوانده اين گروه محسوب مي‌شود که رهبران داعش همواره ميان اين دو مرکز استراتژيک گروه درحال رفت و آمد هستند.

در گزارش سايت ديلي بيست آمريکا آمده است که ابوبکر بغدادي همچنان مي‌تواند براي اداره گروهش تصميماتي اتخاذ کند اما آسيب‌هاي جسماني وي "مجلس شوراي" داعش را واداشته تا تصميم نهايي در مورد انتخاب رهبري موقت را اتخاذ کند بگونه‌اي که اين فرد بتواند ميان محل‌هاي درگيري در سوريه و عراق رفت و آمد کند و همچنين بتواند به صورت روزانه سرکردگي اين گروه را برعهده داشته باشد.

براساس اين گزارش، اين سرکرده جديد تحت رهبري ابوبکر بغدادي فعاليت خواهد کرد و گزينه‌هاي موجود براي اين پست، از ميان دو عراقي و يک سوري هستند.

اين سايت همچنين اعلام کرد، اخباري که اخيرا در مورد انتخاب ابوعلا‌ء العفري براي جانشيني بغدادي منتشر شده، درست نبود و راي گيري در مورد جانشين او در هفته جاري صورت مي‌گيرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان