arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

سومین‌خودروساز فرانسوی در راه ایران

روز گذشته در حالی از خط تولید نسل جدید کامیون‌های ولوو در شرکت سایپا دیزل رونمایی شد که مدیر عامل آن از مذاکره با خودروسازی بنز برای همکاری با این شرکت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته در حالی از خط تولید نسل جدید کامیون‌های ولوو در شرکت سایپا دیزل رونمایی شد که مدیر عامل آن از مذاکره با خودروسازی بنز برای همکاری با این شرکت خبر داد.

شرکت مرسدس بنز پیش از این شریک ایران خودرو دیزل بود که در سال 1389 با تشدید تحریم‌های بین‌المللی مجبور به ترک ایران شد. شرکت مذکور برای بیش از 50 سال با عرضه گسترده خودروهای تجاری و همچنین سواری‌های لوکس خود سهم قابل‌توجهی از بازار خودروهای تجاری ایران را در اختیار داشت. بر این اساس زعفر تنها پور، مدیرعامل سایپا دیزل روز گذشته در مراسم یاد شده ضمن اعلام مذاکره با شرکت خودروسازی بنز عنوان کرد که در این همکاری می‌توان کامیون سبک، سنگین، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس تولید کرد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم تاکید کرد که هم‌اکنون ۱۳۷ هزار دستگاه خودرو تجاری در کشور وجود دارد که باید فرسوده‌های آنها با خودروهای نو جایگزین شود و بر این اساس تصمیم بر این است که ۶۷ هزار دستگاه جایگزینی خودرو نو با فرسوده صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این شرکت در کنار توسعه محصول از مذاکره با شرکت‌های معتبر نیز غافل نمانده است عنوان کرد که بر این اساس امضای قرارداد جوینت‌ونچر با بنز نیز برای تولید کامیون‌های سبک، سنگین، کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس در حال انجام است، ضمن اینکه این شرکت معتبر خودروساز اقداماتی را درخصوص تولید اتوبوس‌های برقی آغاز کرده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال‌جاری قراردادهای این شرکت با خودروسازان خارجی نهایی شود. همچنین در این مراسم، سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز توضیح داد: در راستای سیاست توسعه محصول خود تلاش داریم تا همکاری‌های برد- برد را با شرکت رنو داشته باشیم و این در حالی است که بخش خصوصی در کشور در رابطه با خودروهای تجاری طی سال‌های گذشته رشد مناسبی داشته، اما عمده محصولات آن به‌صورت مونتاژ کاری است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه یکی از علل بحران در خودروسازان تجاری فاصله کم قیمتی میان CBU و CKD است ادامه داد که خودروسازان خصوصی نیز باید به سمت عمق‌بخشی به ساخت داخل حرکت کنند.

وی ادامه داد: باید قبول کرد گروهی در کشور به‌دنبال واردات خودرو هستند که باید با تولید خودرو با قیمت و کیفیت مناسب جلوی این موضوع را گرفت.مدنی به تولیدکنندگان خودروهای تجاری توصیه کرد تا صادرات را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخصوص همکاری با ولوو نیز گفت: چنانچه همکاری با ولوو گسترش یابد، ایران می‌تواند به مرکز توسعه تولیدات و افزایش تیراژ این شرکت تبدیل شود، ضمن اینکه تولید خودرو باید با درصد مقبولی از ساخت داخل همراه باشد.وی بازار همکاری ایران با خودروسازان خارجی را یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه برای یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری برنامه‌ریزی کنیم، منافع آن شامل حال ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران نیز خواهد شد.مدنی همچنین اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با فعال شدن پارس‌خودرو در همکاری با رنو و نیسان، توسعه محصول در این گروه صنعتی شیب تندتری به خود بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان