arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

آخرين وضعيت پرونده فروش غيرقانوني اراضي منابع طبيعي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس در توضيح آخرين وضعيت پرونده تغيير کاربري اراضي منابع طبيعي و فروش غيرقانوني آن، گفت: تاکنون چندهزار هکتار از اين اراضي به سازمان منابع طبيعي باز گردانده شده است و عزم جدي براي برخورد با عوامل و پشتيبان‌انشان وجود دارد.

محمدعلي پورمختار در توضيح آخرين وضعيت پرونده تغيير کاربري اراضي منابع طبيعي، گفت: تصميم قطعي بر آن شد که افرادي که تصرف و سوءاستفاده کردند بايد در اين قضيه پاسخگو باشند. عوامل مشخصي در منطقه و حوزه‌هاي شهري و شهرستاني هستند که هکتارها زمين را با زد و بند گرفته و با تغيير کاربري غيرقانوني اين زمين‌ها را با قيمت‌هاي بسيار زياد به افراد ناآگاه فروختند.

رئيس کميسيون اصل 90 با بيان اينکه اين زمين‌ها داراي سند و حتي آب و برق و گاز است، گفت: اين افراد با زد و بند اراضي کشاورزي را متري 2 يا 5 هزار تومان خريده‌اند و با تغيير غيرقانوني کاربري به يک ميليون تومان فروخته‌اند. نمونه اين موضوع را در تهران داشتيم. اصل براي ما برخورد با اين عوامل و پشتيبانان‌شان است.

پورمختار خطاب به خريداران زمين‌ها گفت: افرادي که مي‌خواهند اين زمين‌ها را بخرند اگر در محدوده شهري است بايد از شهرداري استعلام بگيرند و اگر در محدوده‌هاي ديگر از جهاد کشاورزي استعلام گيرند، قطعاً در غير اين صورت دچار ضرر و خسارت مي‌شود.

رئيس کميسيون اصل 90 با بيان اين‌که تاکنون بسياري از اين زمينها به منابع طبيعي باز گردانده شده است افزود: با ورود به موقع مسئولان جهاد کشاورزي و کمک مسئولان قضايي چندهزار هکتار از اراضي به منابع طبيعي برگردانده شده. در حال حاضر عزم جدي براي ورود به اين موضوع وجود دارد.

وي در ادامه گفت: بهتر است براي جلوگيري از وارد شدن کمترين خسارت زيرساخت‌هايي را آماده کنيم تا هر استان منطقه‌اي را داشته باشد که مردم ايام تعطيلات را در آن فضا سپري کنند. در اين صورت اجازه اقدامات غيرقانوني و زد و بند را مي‌گيريم؛ موضوعي که در شوراي هماهنگي مبارزه با مفاسد مطرح شد ولي هنوز عملياتي نشده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان