arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۸۹
موج حملات به کارگردان دلسوز و ارزشی ساز، وارد فاز تازه ای شد

حمله صفار به حاتمی کیا: دیروز برای دلگرمی بچه های جنگ فیلم می ساخت، امروز برای دلخوشی معترضان خیابانی!

محمد حسین صفار هرندی مشاور فرمانده ی سپاه پاسداران، که پیشتر، از رفع توقیف فیلم "به رنگ ارغوان" ابراهیم حاتمی کیا ابراز نارضاتیی کرده بود، به شدت به اثر تازه ی این کارگردان تحت عنوان «گزارش يک جشن» برجسته حمله کرد.وزیر سابق ارشاد گفت: همان آدمی که پارسال این باج به او داده شده امسال آمد و چهره‏ای دیگر از خود نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد حسین صفار هرندی مشاور فرمانده ی سپاه پاسداران، که پیشتر، از رفع توقیف فیلم "به رنگ ارغوان" ابراهیم حاتمی کیا ابراز نارضاتیی کرده بود، به شدت به اثر تازه ی این کارگردان تحت عنوان «گزارش يک جشن» برجسته حمله کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری انتخاب؛ وزیر سابق ارشاد که چندی پیش، زمزمه هایی مبنی بر ناخرسندی اش از اثر تازه ی حاتمی کیا به گوش می رسید و حتی احتمال توقیف آن را رد نکرده بود، در مورد فیلم تازه ی حاتمی کیا گفت: همان آدمی که پارسال این باج به او داده شده امسال آمد و چهره‏ای دیگر از خود نشان داد.

منظور احتمالی صفارهرندی از باج به حاتمی کیا، رفع توقیف فیلم جنجالی "به رنگ ارغوان" است که 5 سال توقیف بود.


صفارهرندی بدون اشاره به نام ابراهیم حاتمی کیا افزود: برخی در میانه راه دچار سیاست زدگی شدند و یکی از فیلمسازان که فیلم هایش دلگرمی بچه های جنگ بود امروز دلخوشیش این است تا جناح فلان که پارسال خیابان‌های تهران را کثیف کرده بودند برایش کف بزنند .

وی اضافه کرد: سوال این است که چرا این بیماری‌ها به دل این‌ها افتاده؟

وزیر سابق ارشاد ادامه داد: بخشی از آن (وضعیت موجود) به کم ‌توجهی ما بر می‏گردد و امیدوار بودیم جلوگیری‌ها از فیلم‌های در سراشیب افتاده وضعیت بد سیما را درست کند و محصول دوره ما 15 فیلم توقیفی بود.

وی با انتقاد از رفع توقیف فیلم‌های توقیف شده در دولت دهم، تصریح کرد: واقعا جای سوال دارد که چرا فیلم‌هایی که ما توقیف کردیم، رفع توقیف شد؟ مگر دولت عوض شده بود که می‏گوییم این فیلم‌ها را آزاد می‌کنیم تا دل آن‌ها به دست بیاید در صورتی که دل‌ها به دست نمی‏آید و همان آدمی که پارسال این باج به او داده شده امسال آمد و چهره‏ای دیگر از خود نشان داد و فیلمی ساخت که کسانی که پارسال خیابان‌های تهران را کثیف کرده بودند برایش کف بزنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری انتخاب؛ صفار در پایان گفت: صفار گفت: حرف ما یک چیز و در عمل سینما یک چیز دیگر است که آن تکیه زدن سینما بر تاریخی یکصدساله است که در آن نقشی نداشته‌ایم. ما در سینما هرچه داریم پس از انقلاب است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احمد عالمی
|
Germany
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
1
18
جدیدن این صفار هر صفتی خودش دارد برای ایران هدیه می کند نه برادر مال خودت
همهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
8
اینا هرکی میاد واقعیت هارو نشون میده میگن اغتشاش گر و جنبش سبزیه !!!!!!!!!!!!!!
واقعا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
8
جناب اقای حاتمی کیا محبوب دل هر ایرانی است و جاری تر از این است که با سخن هر کس و ناکس اسیب ببیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
3
واقعا متاسفانه این بااصطلاح مشاور داره هرروز عقده های قدیمیش رو با پاشیدن تخم فتنه درمملکت ارضاء میکنه
شناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
6
آقا یهرندی ! منتقدان امروز همان بچه های جنگ دیروزند. این شمائید که از متن ملت فاصله گرفته اید.
خورزوخ خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
6
من هم به جای صفار بودم این حرف ها را میزدم. اخه انقدر دوران وزارتش جون کند تا فیلم اقای حاتمی مثل فیلم سنتوری بشه نشد حالا که کاری ازدستش بر نمی یاد باید اینطوری خودش را خالی بکنه...
نظرات بینندگان